آفتاب
تحقیقات اکونومیست نشان داد؛

دمشق، کی‌یف و طرابلس در راس بدترین شهرهای جهان برای زندگی

دمشق، کی‌یف و طرابلس در راس بدترین شهرهای جهان برای زندگی

براساس گزارش سالانه مجله اکونومیست درباره رده بندی اطلاعات زندگی در شهرهای جهان، دمشق، کی‌یف و طرابلس لیبی در صدر 10 شهری در سراسر جهان قرار گرفته‌اند که به سرعت در حال تبدیل به بدترین نقاط برای زندگی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته مجله اکونومیست، دمشق در سوریه در حال حاضر بدترین شهر برای زندگی است و در آخرین جایگاه در میان 140 کشور جهان قرار دارد. رتبه این شهر در پنج سال گذشته از 3 / 29 درصد به 27 درصد تنزل پیدا کرده است.

این رتبه بندی‌ها شهرهای سراسر جهان را از نظر بدترین یا بهترین شرایط برای زندگی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. درگیری‌ و ضعف اقتصادی فاکتورهای موثر در تعیین این رتبه بندی‌ها است.

کی‌یف، اوکراین نیز در 12 ماه گذشته در پی درگیری‌ها به بدترین محل برای زندگی تبدیل شده و در مقام دوم بدترین مکان برای زندگی است. اگرچه در رتبه 132 از 140 کشور قرار دارد.

دخالت روسیه در بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور از جانب جامعه بین‌الملل اثر منفی بر زندگی در مسکو و سن پترزبورگ گذاشته و این مناطق را در رده هفتم و دهم این فهرست قرار داده است.

آتن یونان نیز در مقام 72 این کشورها قرار دارد و به تنها شهر در غرب اروپا تبدیل شده که بدترین مکان برای زندگی است چون بحران اقتصادی و ریاضت مالی در پنج سال گذشته بر این کشور اثر منفی گذاشته است.

یان کاپستاک، سردبیر این تحقیقات گفت: تهدید علیه امنیت فردی خواه به شکل جرایم یا ناآرامی یا درگیری، جزو فاکتورهایی هستند که یک مکان را برای زندگی بدتر یا بهتر می‌کنند.

سال گذشته میلادی درگیری‌ها در اوکراین، ترورها در پاریس و ریاضت اقتصادی در آتن باعث شد تا این مناطق از جهان به بدترین محل‌ها برای زندگی بدل شوند.

در صدر بهترین شهرها برای زندگی ملبورن، استرالیا است و پس از آن وین اتریش و ونکوور کاندادا هستند.

انتهای پیام

کد N926286

وبگردی