آفتاب

واکنش مقامات آمریکایی به اظهارات وزیر دفاع ایران

واکنش مقامات آمریکایی به اظهارات وزیر دفاع ایران

اظهارات وزیر دفاع ایران در مورد اینکه مسکو نمونه پیشرفته تر سامانه موشکی اس ۳۰۰ را به تهران تحویل می دهد با واکنش مقامات آمریکایی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به این موضوع گفت: ما از گذشته نگرانی خود را در مورد تحویل این سامانه موشکی به ایران اعلام کرده ایم. 

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این رابطه گفت: ما قطعا با این موضوع مخالف هستیم. 

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، نیز در این رابطه گفت: ایالات متحده پیشتر مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده و فکر می کنم لازم باشد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، یک بار دیگر در این رابطه با وزیر خارجه روسیه گفتگو کند. 

روز گذشته سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری اعلام کرد : ما سامانه به روز شده اس ۳۰۰ را تحویل می گیریم و تمام مذاکرات قرارداد انجام شده و هیچ منعی برای امضا وجود ندارد و از نظر ما و طرف روس قرارداد عملیاتی شده است. تولید زیر ساخت های سامانه اس ۳۰۰ شروع شده و در کوتاه ترین زمان آن را تحویل خواهیم گرفت. تا پیش از این، درخواست ۳ گردان اس ۳۰۰ داشتیم که یکی دیگر هم به آن اضافه شده است.

وزیر دفاع گفت: با روس ها مذاکراتی داشته ایم که در بخش صنایع هوایی که در بحث جنگنده ها و آموزشی از روسیه خرید خواهیم کرد و امروز ما می توانیم در سطح طراحی و تولید با طرف روسی همکاری کنیم و آنها هم این را پذیرفته اند.

کد N926250

وبگردی