آفتاب
وزارت امور خارجه آمریکا:

قانون جدید مبارزه با تروریسم در مصر ناقض حقوق بشر است

قانون جدید مبارزه با تروریسم در مصر ناقض حقوق بشر است

وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از اقدامات مربوط به مبارزه با تروریسم توسط دولت مصر اعلام کرد قانون جدید مبارزه با تروریسیم در این کشور به حقوق و آزادی های اساسی آسیب می زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: ما نگران هستیم، چرا که برخی اقدامات مربوط به مبارزه با تروریسم در مصر ممکن است به حقوق بشر و آزادی های اساسی مصری ها از جمله آزادی تظاهرات و بیان آسیب بزند.

وی افزود: ما در مبارزه با تروریسم در کنار مصر هستیم، این مبارزه نیازمند استراتژی جامع و بلند مدت است که می تواند میان دولت و ملت اعتماد ایجاد کند. دولت مصر اواخر ژوئن پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم را بعد از حوادث خونین این کشور تصویب کرد.

روز یکشنبه نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با قانون جدید مبارزه با تروریسم موافقت کرد. به موجب این قانون مجازات جنایت هایی مثل قتل و آسیب رساندن به کشور اعدام، زندان و تبعید از مصر برای افراد خارجی و ممنوعیت استفاده از وسائل ارتباطی خاص است.

همچنین کسانی که به انتشار اطلاعات و یا بیانیه هایی بر خلاف بیانیه های رسمی در مورد عملیات تروریستی اقدام می کنند به صورت نقدی و تعزیری مجازات می شوند.

کد N926069

وبگردی