آفتاب

برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی در اروپا از زمان پایان جنگ سرد

برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی در اروپا از زمان پایان جنگ سرد

بزرگترین رزمایش دفاع هوایی آمریکا و همپیمانان اروپایی اش از زمان پایان جنگ سرد تا کنون، در اروپا آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اروپا در حال حاضر شاهد اجرای بزرگترین رزمایش دفاع هوایی با مشارکت آمریکا از زمان پایان جنگ سرد تا کنون است. این رزمایش از روز شنبه آغاز شده و قرار است به مدت ۴ هفته ادامه داشته باشد.

فرماندهی آمریکایی این رزمایش که مرکز آن در منطقه گرافنور ایالت بایرن آلمان است با اعلام این مطلب از مشارکت حدود ۵ هزار نظامی از ۱۱ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آن خبر داد. بر این اساس رزمایش مذکور تا ۱۳ سپتامبر (بیست و دوم شهریور) در آلمان، بلغارستان، رومانی و ایتالیا به اجرا در می آید.

طبق این گزارش نقطه عطف رزمایش مذکور روز بیست و ششم آگوست (چهارم شهریور) در آلمان و بلغارستان خواهد بود که طی آن جنگنده های ائتلاف ناتو بیش از هزار چتر باز را در مناطق تعیین شده در خاک آلمان رها می کنند.

این رزمایش مشترک در ادامه اقدامات به اصطلاح بازدارنده غرب در برابر تهدیدهای احتمالی روسیه انجام می گیرد. آمریکا و همپیمانان اروپایی اش با آغاز بحران اوکراین و به بهانه الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، علاوه بر اعمال تحریم های اقتصاذی و سیاسی علیه مسکو، اقدامات نظامی از این دست را نیز در دستور کار قرار داده اند.

کد N926061

وبگردی