آفتاب
سازمان بین المللی مهاجرت:

از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۵۰ پناهجو کشته شده اند

از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۵۰ پناهجو کشته شده اند

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد شمار پناهجویانی که از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا کنون در دریای مدیترانه غرق شده اند به ۲۳۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جوئل میلمان» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه شمار افراد کشته شده از ابتدای ماه جاری میلادی به ۳۵۰ نفر رسیده است، افزود: سازمان مهاجرت کشته شدن این افراد را حادثه نمی داند بلکه جنایتی می داند که قاچاقچیان مرتکب می شوند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است اکثر پناهجویان قربانی اتباع سوری، آفریقایی، بنگلادشی و پاکستانی هستند. میلمان همچنین تصریح کرد: آخرین گروهی که اجساد آنها کشف شد ۴۹ نفر بودند که به خاطر استنشاق گاز سمی در کشتی جان باختند.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت یادآور شد: آوارگان آفریقایی همیشه در این سفرها بدشانس ترین پناهجویان هستند چرا که قاچاقچیان انسان آنها را بی ارزش می دانند و اکثر اوقات حتی آنها جلیقه نجات ندارند.

سازمان بین المللی مهاجرت، پناه آوردن هزاران پناهجو به اروپا را وضعیت فوق العاده انسانی می داند که دلیل اصلی آن وخامت اوضاع در کشورهایی لیبی، سوریه، عراق، نیجریه و سایر کشورهایی است که امنیت ندارند و یا از لحاظ اقتصادی فرو پاشیده اند.

کد N926040

وبگردی