آفتاب

استقبال قاهره از موافقت شورای امنیت با طرح «حل سیاسی» بحران سوریه

استقبال قاهره از موافقت شورای امنیت با طرح «حل سیاسی» بحران سوریه

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در سخنانی اعلام کرد که قاهره از موافقت شورای امنیت سازمان ملل با طرح «استفان دی‌مستورا» برای حل سیاسی بحران سوریه استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در سخنانی اعلام کرد که قاهره از موافقت شورای امنیت سازمان ملل با طرح «استفان دی‌مستورا» برای حل سیاسی بحران سوریه استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: امروز، گروه تروریستی داعش نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای تمامی کشورهای جهان تهدید بزرگی به شمار می رود، به همین دلیل باید در سوریه و عراق و دیگر کشورها با آن مبارزه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: قاهره هیچ تفاوتی میان داعش در سوریه و دیگر کشورها همچون لیبی قائل نیست.

گفتنی است، اعضای شورای امنیت روز دوشنبه بعد از پایان نشست خود در مورد سوریه با صدور بیانیه ای موافقت خود را با طرح استفان دی میستورا اعلام کردند. این بیانیه اولین سند شورای امنیت در مورد حل و فصل بحران سوریه است که تمام اعضای شورا با آن موافقت می کنند.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت از راهکار ارائه شده توسط فرستاده ویژه حمایت می کند، این راهکار مبتنی بر مذاکرات سیاسی و اجرای اصلاحات سیاسی بر اساس بیانیه ژنو از طریق ایجاد ۴ کارگروه است. فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، ۲۹ جولای پیشنهادی مبتنی بر ۴ محور اصلی را به شورای امنیت ارائه کرده بود.

محورهای این پیشنهاد عبارتند از امنیت و سلامت شامل پایان بخشیدن به محاصره و تضمین رسیدن کمک های پزشکی، مسائل سیاسی و مربوط به قانون اساسی مثل تشکیل شورای انتقالی و برگزاری انتخابات، مسائل نظامی و امنیتی شامل مبارزه با تروریسم و آتش بس و در نهایت ایجاد نهادهای عمومی و توسعه با تمرکز بر بازسازی سوریه.

کد N925993

وبگردی