آفتاب
در دیدار سید عمار حکیم

ظریف: ایران از مبارزه دولت عراق با داعش حمایت می‌کند

ظریف: ایران از مبارزه دولت عراق با داعش حمایت می‌کند

وزیر خارجه ایران با اشاره به نتایج سفرهای منطقه‌یی خویش به لبنان و سوریه گفت: سفر به لبنان و سوریه در پرتو نتایج توافق ایران با هدف رایزنی و جست‌وجوی راه‌های برون‌رفت از بحران‌های جاری در این دو کشور صورت گرفت و با مقامات مختلف سیاسی - حزبی مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف عصر سه‌شنبه در دیدار با سید عمار حکیم با اشاره به نتایج سفرش به مسکو افزود: رایزنی‌های تهران – مسکو در راستای حمایت از حاکمیت و احترام به آرای مردم سوریه و پیدا کردن راه‌های معقول و مطابق با واقعیت‌های جاری، سازنده و مفید بود و عملا مخاطرات جدی ناشی از ریشه فزاینده افراطی‌گرایی و خشونت‌های ضدانسانی داعش را اولویت‌های منطقه قرار داد.

او با اشاره به تحولات جاری عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران و بغداد را همواره جزو اولویت‌های خویش می‌داند و از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات کردن امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می‌کند.

عمار حکیم نیز با تشریح آخرین تحولات داخلی عراق گفت: عراقی‌ها در مبارزه با داعش در چارچوب راهنمایی‌های مرجعیت، گام‌های موثر و بلندی را برداشته‌اند.

وی با تبیین آثار اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های بسیج مردمی با همکاری ارتش عراق افزود: این رویکرد موجب موفقیت‌های بزرگی در راستای برقراری امنیت و اعمال حاکمیت واقعی عراق را فراهم کرده است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: تلاش‌های وحدت‌آمیز صفوف طیف‌های مذهبی و ملی عراق در مقابل مخاطرات داعش موجب شده تا تمامی آحاد مردم عراق اعم از مذاهب سنی، شیعی و مسیحی را در برابر چالش‌های داعش در یک جبهه واحد و مستحکم کند.

عمار حکیم با اشاره به آثار مثبت توافق هسته‌ای ایران و غرب گفت: آثار توافق ایران با غرب بر منطقه، صفحه جدیدی را فراروی تحولات منطقه باز کرده است و بسیاری از نخبگان و مردم منطقه این رویکرد را در نتیجه خردورزی رهبری جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام

کد N925970

وبگردی