آفتاب

پارلمان میانمار حکومت نظامی در مرز با چین را سه ماه دیگر تمدید کرد

پارلمان میانمار حکومت نظامی در مرز با چین را سه ماه دیگر تمدید کرد

پارلمان میانمار امروز (سه شنبه) رای به تمدید مجدد حکومت نظامی در مناطق ناآرام مرز این کشور با چین به مدت سه ماه دیگر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از ماه فوریه تا کنون در مناطق ناآرام واقع در مرز میانمار با چین بین نیروهای نظامی این کشور و گروه های مسلح قومی درگیری وجود داشته است. این در حالی است که برخی حوادث رخ داده در خاک چین در جریان این درگیری های مرزی باعث تیره شدن روابط میانمار با این کشور شده است.

همچنین این درگیری ها مشکلاتی را برای طرح تین سین، رئیس جمهور میانمار برای امضای آتش بس ملی در این کشور با بسیاری از گروه های مسلح قومی پیش از انتخابات سراسری هشتم نوامبر به وجود آورده است. امروز اکثر نمایندگان پارلمان میانمار از طرح تمدید سه ماهه حکومت نظامی در منطقه کوکانگ واقع در ایالت شان در مرز چین حمایت کردند. این حکومت نظامی به ارتش میانمار اختیارات گسترده قضایی و اداری می‌دهد.

شوه مان رئیس پارلمان میانمار گفت:‌ این قانون به دلیل تداوم بی ثباتی در این منطقه لازم بود .

تین سین، رئیس جمهور میانمار در 17 فوریه سال میلادی جاری پس از بروز درگیری ها میان ارتش میانمار و گروه مسلح موسوم به ارتش ائتلاف دموکراتیک ملی میانمار به مدت سه ماه وضعیت اضطراری و حکومت نظامی در مناطق مرزی با چین اعلام کرد. پارلمان میانمار نخستین بار در ماه مه این حکومت نظامی را تمدید کرد.

گروه مسلح مذکور یک ماه بعد از آن تحت فشارهای پکن برای پایان دادن به این درگیری‌ها به طور یک جانبه آتش‌بس اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون درگیری هایی در این منطقه گزارش شده است. گروه مسلح ارتش ائتلاف دموکراتیک ملی میانمار توسط بازمانده های حزب کمونیست برمه تشکیل شده است. این حزب یک نیروی چریکی قدرتمند تحت حمایت چین بود که تا سال 1989 که دچار انحلال شد با دولت میانمار در جنگ بود.

انتهای پیام

کد N925927

وبگردی