آفتاب

بلاتکلیفی رهبر دموکرات‌های سنا در مورد توافق هسته‌ای

بلاتکلیفی رهبر دموکرات‌های سنا در مورد توافق هسته‌ای

رهبر اقلیت سنای کنگره آمریکا هنوز تصمیم خود را در مورد حمایت از توافق یا مخالفت با آن اعلام نکرده است،‌ تصمیمی که می‌تواند بر نظر دیگر دموکرات‌های کنگره تاثیر به‌سزایی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، هم‌اکنون 18 سناتور دموکرات تصمیم خود را در حمایت یا مخالفت با توافق هسته‌ای اعلام نکرده‌اند، این در حالی است که اخیرا چاک شامر، سناتور برجسته دموکرات و جانشین احتمالی هری رید،‌ رهبر دموکرات‌های کنگره مخالفت خود را با توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران اعلام کرد.

هم‌چنین نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان کنگره از مدت‌ها قبل حمایت خود از توافق با ایران را اعلام کرده بود و از موافقان مهم توافق هسته‌ای محسوب می‌شود.

چارلز چمبرلین، مدیر مرکز دموکراسی آمریکا در مورد تصمیم‌گیری نکردن هری رید گفت: این موضوع که هری رید هنوز حمایت خود را از توافق اعلام نکرده است برای من گیج کننده است چرا که رد شدن این توافق به منزله آغاز یک جنگ دیگر خواهد بود.

او ادامه داد: هری رید مثل رهبران پیشین دموکرات‌های کنگره باید تلاش کند تا از این که سناتورهای دموکرات، تحت فشار و لابی جمهوری خواهان مجوز آغاز یک جنگ دیگر را بدهند، جلوگیری کند.

این در حالی است که بسیاری معتقدند هری رید موافق توافق هسته‌ای دولت اوباما است.

او اعلام کرده است که پس از پایان تعطیلات کنگره در ماه سپتامبر تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

یکی از مشاوران پیشین رید در این باره می‌گوید که هری رید نمی‌خواهد با اعلام زود هنگام تصمیم خود بر دیگر همکاران دموکرات خود فشار وارد کند و احتمالا تا زمانی که دیگر همکارانش تصمیم خود را بگیرند صبر خواهد کرد.

هری رید هفته گذشته در این باره به خبرنگاران گفت:‌ سندها و مطلبی را باید مطالعه کنم و در حال به اتمام رساندن مطالعه مطالب توافق هستم. اما باید با یک سری افراد دیگر نیز ملاقات و مشورت کنم.

به گزارش ایسنا، جمهوری خواهان برای لغو وتوی اوباما به رای دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنای کنگره نیاز دارند.

انتهای پیام

کد N925830

وبگردی