آفتاب

پنتاگون انتقال زندانیان گوانتانامو به زندان‌های نظامی در آمریکا را بررسی می‌کند

پنتاگون انتقال زندانیان گوانتانامو به زندان‌های نظامی در آمریکا را بررسی می‌کند

همزمان با تلاش کاخ سفید برای بستن زندان مناقشه‌آمیز گوانتانامو، پنتاگون اعلام کرد، در حال بررسی هزینه انتقال زندانیان گوانتانامو به زندان‌های نظامی در کارولینای جنوبی و کانزاس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هنگامی که در سال 2009 میلادی زمام امور کشور را به دست گرفت بستن زندان گوانتانامو در کوبا را یکی از اولویت‌های خود قرار داد اما کنگره با انتقال زندانیان به خاک آمریکا مخالفت کرده‌ است.

کاخ سفید در حال حاضر ریزه کاری‌های پایانی خود روی برنامه جدید بستن زندان گوانتانامو را انجام می‌دهد که برای بررسی به قانون‌گذاران ارائه خواهد شد.

زندان‌های نظامی مد نظر قرار گرفته در تاسیسات نظامی "فورت لیونوورت" در کانزاس و زندان نظامی "نیوی بریگ" در چارلستون واقع در کارولینای جنوبی است.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: تیمی از وزارت دفاع آمریکا در چند روز گذشته از فورت لیونوورت بازدید کرده و ارزیابی‌های هزینه‌ای اولیه را برای اسقرار زندانیان در آنجا انجام داه است.

وی افزود: این تیم در چند روز آتی به چارلستون می‌رود و انتظار می‌رود از برخی سایت‌های دیگر که متعلق به وزارت دفاع نیستند بازدید کند.

زندان گوانتانامو در ژانویه سال 2002 میلادی به دنبال حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی باز شد.

بالاترین تعداد زندانیان جنگ علیه ترور در این زندان 680 تن در سال 2003 میلادی بود و در حال حاضر 116 زندانی در این تاسیسات باقی مانده‌اند.

انتهای پیام

کد N925744

وبگردی