آفتاب
هاشم‌زاده هریسی:

فضای سیاسی حاکم بر کشور تب‌دار است

فضای سیاسی حاکم بر کشور تب‌دار است

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری می گوید فضای سیاسی حاکم بر مملکت تب‌دار است و جا دارد اخلاق‌مداری را وارد سیاست کنیم و از اتهام زنی‌ها دوری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در نشست خبری با بیان اینکه به هیچ یک از گروه‌های سیاسی وابسته و دلبسته نیستم، اظهار کرد: همواره بر اساس مفاهیم دینی و شرعی و بر اساس تفکرات خودم اظهار نظر می کنم و زمانی که حرف هایم به مذاق برخی گروه‌ها خوش نمی آید، با اتهام زنی مرا فردی وابسته به گروهی خاص معرفی می کنند که این اتهام زنی‌ها بی پایه و اساس است.

وی افزود: با هیچ یک از گروه های سیاسی دشمنی ندارم ولی فرد شخصیت پرستی هم نیستم که از روی علاقه و رفاقت کسی را تبلیغ کنم. اکنون دشمنان هیچ تأثیری در اتفاقات کشور ما ندارند و این گروه های سیاسی داخلی هستند که در صورت عملکرد اشتباه، می توانند کشور را وارد باتلاق کنند.

وی وجود تندروها را زنگ خطری برای جامعه اسلامی دانست و گفت: در گذشته تندروها هر خطای کوچکی را گناه می دانستند و فرد خاطی را کافر، این تندروها کار را به جای رسانده بودند که حضرت علی (ع) را کافر می دانستند و بلاهای زیادی بر سر او آوردند. تندروهای زمان ما هم داعشی ها هستند که باید از رشد تفکر داعشی در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه اتهام زنی، قدرت طلبی و جناح بندی فضای سیاسی حاکم در کشور است، اظهار کرد: سیاست اسلامی با سیاست کنونی حاکم بر جامعه تفاوت زیادی دارد، طبق تعریف واژه "سیاست" در قرآن کریم؛ خود سازی برای تزکیه، تربیت خانواده به منظور مفید واقع شدن برای جامعه و تربیت و مدیریت جامعه برای به کمال رسیدن سه محور اصلی سیاست اسلامی است که باتوجه به فضای کنونی، ترجیح می دهم سیاسی حرف نزنم و مسایل شرعی، اسلامی و حقوقی را اساس سخنانم قرار دهم.

وی تصریح کرد: با گفتن هر عیب، خشت روی خشت نمی ماند، خداوند ستار العیوب است و از افشای عیب‌ها خوشش نمی آید، ولی نمی دانم اتهام‌زنی و افشاگری عیب‌ها از کجا وارد سیستم فرهنگی جامعه ما شده است؟ اصلاح فرهنگ اصلی ترین محور انقلاب اسلامی است که متأسفانه از زمین و آسمان گناه می بارد، حتی نمی توانم به مطبوعات نگاه کنم، چون برخی مطالب آراسته به دروغ و برمبنای قدرت طلبی است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان بر ضرورت رعایت کرامت و حقوق انسان‌ها در جامعه تأکید کرد و افزود: شکستن دل یک انسان همچون شکستن و خراب کردن خانه خداوند است، در دین اسلام حقوق مردم بر حقوق خداوند ارجعیت دارد؛ بطوری که خداوند با شفاعت ائمه معصومین به هر قدری که بخواهد از حق خود می گذرد، ولی حق الناس بخشودنی نیست.

وی با بیان اینکه اعتدال محور اخلاقیات در اسلام است، اظهار کرد: چپ و راست به انحراف منجر می شود و تنها مسیری که به خداوند می رسد، مسیر اعتدال است و قطعا با سیاست اعتدال گرایانه نظام جمهوری اسلامی موفق خواهد شد.

هاشم‌زاده با بیان اینکه در 60 مورد قانون اساسی بطور کامل اجرا نمی شود یا نقض می شود و یا از ریشه اجرا نمی شود، خاطرنشان کرد: گاهأ قانون اساسی در معرض بی توجهی قرار می گیرد که معتقدم با اجرای کامل آن، بسیاری از مشکلات و موانع رفع می شوند و ضروری است دولت توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در رابطه باتوجه دولت تدبیر و امید به حقوق شهروندی، عنوان کرد: تحقق حقوق شهروندی خواسته آقای روحانی است و در این راستا برنامه ریزی هایی هم از سوی دولت انجام گرفته است که متأسفانه به خوبی وارد مرحله عملی نشده است.

هاشم‌زاده هریسی با عنوان اینکه در زمان انتخابات محتاطانه عمل می کنم، گفت: همه ساله در فصل تابستان به تبریز و روستاهای اطرافش سفر می کنم، ولی امسال شرایط متفاوت است و برای جلوگیری از اتهام زنی‌ها به شهرها و روستاهای دیگر سفر نمی کنم.

وی با بیان اینکه از برگزاری انتخابات باشکوه مأیوس نیستم، اظهار کرد: عملکرد مناسب و قانونی مجریان، ناظران و کاندیدای انتخاباتی می تواند زمینه ساز برگزاری انتخابات شکوهمند شود، البته باید فضای سیاسی، اخلاقی شود؛ چرا که بی تقوایی، بی اخلاقی و آلودگی فضای کنونی حاکم بر سیاست است.

وی در خصوص احتمال حضور سید حسن خمینی، نوه امام خمینی (ره) در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: وی به عنوان یک شهروند حق دارد کاندید شود و در این خصوص جای بحث نیست، البته مسئولان نباید فراموش کنند که مدیون امام راحل هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات پیش‌روی مجلس خبرگان شرکت می کنید، گفت: می خواهم تا لحظه مرگ در خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران باشم و حضور در مجلس خبرگان نیز فرصتی مناسب برای خدمت به نظام است، البته هنوز دراین خصوص تصمیم نهایی نگرفته ام؛ چرا که فضای سیاسی آلوده است و من هم اهل معرکه و دعوا نیستم.

هاشم‌زاده هریسی در رابطه با فضای آینده مجلس خبرگان، گفت: بعد از اعلام کاندیداتوری ها و اعلام صلاحیت‌ها می توان فضای آینده مجلس خبرگان را پیش‌بینی کرد. البته اخیرأ برخی‌ها شایعه پراکنی می کنند و لازم است بگویم اعضای مجلس خبرگان معتقد به ولایت و به دنبال تقویت ولایت و نظام جمهوری اسلامی هستند و این شایعات دروغ بی اساس هستند.

وی در رابطه حکم قوه قضائیه مبنی بر زندانی شدن "مهدی هاشمی" فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: پیگیر این پرونده نیستم و از محتویات آن خبر ندارم، حکم قاضی در جمهوری اسلامی ایران قابل احترام است و همه دیدند که مهدی هاشمی از خارج به ایران آمد و خود او و خانواده اش در برابر قانون تسلیم شدند و دیگر جای بحثی وجود ندارد، اگر جرم وی فساد کلان مالی بود، خیلی ها غوغا می کردند، به هر حال عرصه سیاست فراز و نشیب های زیادی دارد.

هاشم‌زاده هریسی همچنین در رابطه با توافق هسته ای، گفت: معتقدم توافق خوبی بود و در قبال امتیازاتی که از دشمن گرفتیم، امتیازات بسیار کمی دادیم و به هر حال رفع مشکلات جامعه، هزینه بر است.

وی افزود: در پسا تحریم باید حواس دولت جمع شود و با مدیریت خوب به دنبال جذب منابع و تکنولوژی دنیا باشد، صرفأ واردات کالا از کشورهای خارجی، باعث رکود اقتصادی کشور ما می شود.

انتهای پیام

کد N925709

وبگردی