آفتاب

کشته شدن 440 شبه نظامی پ.ک.ک از ماه ژوئیه تاکنون

کشته شدن 440 شبه نظامی پ.ک.ک از ماه ژوئیه تاکنون

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، از ماه ژوئیه تاکنون، دست کم 440 تن از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در ترکیه و شمال عراق کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آناتولی با استناد به آمار به دست آمده از سوی چند منبع امنیتی ترکیه گزارش داد: در فاصله زمانی بین هفتم ژوئیه تا 17 اوت در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه دست کم 440 تن از شبه نظامیان پ.ک.ک کشته و 400 تن دیگر از آنها زخمی شده‌اند.

این آمار از سوی چند منبع امنیتی ترکیه از جمله بیانیه‌های رسمی ستاد کل ارتش ترکیه و منابعی در پلیس و ژاندارمری این کشور تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، از میان 440 شبه نظامی کشته شده پ.ک.ک 390 تن در حملات هوایی در ترکیه و شمال عراق از جمله در منطقه کوهستانی قندیل کشته شده‌اند.

همچنین بیش از 400 تن از اعضای پ.ک.ک به دست نیروهای امنیتی ترکیه مجروح شده‌اند که حال 150 تن از آنها وخیم است.

در ادامه این گزارش آمده است که مجموعا 51 شبه نظامی پ.ک.ک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شدند که 42 تن مربوط به استان شرناخ، دو تن در استان مردین، و یک نفر در هر یک از استان‌های قارص، آغری، سعرد و هکاری بوده‌اند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین عملیاتی علیه دو گروه اتحاد جوامع کردستان و جنبش جوانان میهن پرست انقلابی وابسته به پ.ک.ک در ترکیه انجام داده‌اند.

در مجموع 1730 شبه نظامی شامل برخی افراد زیر 18 سال بازداشت شدند و از این میان 417 تن به اتهام ارتباط با گروه پ.ک.ک به زندان فرستاده شدند.

این بازداشتی‌ها شامل چهره‌های سیاسی محلی حزب دموکراتیک خلق ترکیه نیز می‌شوند.

انتهای پیام

کد N925588

وبگردی