آفتاب
با حضور 30 کشور جهان صورت گرفت؛

برگزاری کنفرانس اسلامی "مبارزه با فتواهای تکفیری " در قاهره

برگزاری کنفرانس اسلامی "مبارزه با فتواهای تکفیری " در قاهره

حاضران در کنفرانس بین المللی - اسلامی که در قاهره با موضوع مقابله با تندروی و فتواهای تکفیری برگزار شد، نسبت به خطر فتواهایی که خشونت تحریک می‌کند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این کنفرانس که با حضور 50 اندیشمند و مفتی از 30 کشور جهان برگزار شد، نسبت به صدور فتواهایی که به دامن زدن فتنه‌ میان مردم یک کشور مینجامد هشدار داد.

حاضران در این کنفرانس همچنین پیشنهاد دادند که قانونی از سوی مصر تصویب شود که صدور فتوا را تنها محدود به علمای نهاد صدور فتوا و الازهر بکند.

همچنین حاضران پیشنهاد دادند یک مرکز بین‌المللی جهت تحلیل و تکذیب فتواهای تکفیری به ویژه در زمینه خشونت ایجاد شود.

ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر در سخنرانی که استاندار قاهره به نمایندگی از وی ایراد کرد، گفت: مصر وارد جنگ شدیدی علیه فتواهایی شده است که به خشونت تحریک می‌کند و همچنین با افرادی مقابله می‌کند که جسارت صدور فتوا را بدون داشتن علم لازم به خود می‌دهند.

احمد الطیب، شیخ الازهر نیز عنوان داشت که نادیده گرفتن فتواهای تکفیری باعث ریختن خون افراد بی‌گناه می‌شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کنفرانس قاهره تلاشی از سوی نظام کنونی مصر جهت پاسخ به فتواهای اخوان المسلمین است، چراکه به تازگی فتواهایی مبنی بر این صادر شده که استفاده از سلاح برای این گروه در برابر نیروهای امنیتی را جایز می‌داند.

انتهای پیام

کد N925360

وبگردی