آفتاب
وزیر اطلاع رسانی سوریه در دیدار با ولایتی:

رمز موفقیت جمهوری اسلامی حفظ روح انقلاب است

رمز موفقیت جمهوری اسلامی حفظ روح انقلاب است

عمران الزعبی گفت: من معتقدم رمز موفقیت جمهوری اسلامی در این است که روح انقلاب را حفظ کرده و در تمام کارها و همچنین در سطح مردم این روح ماندگار مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ولایتی شخصیتی است که در سوریه مورد تقدیر دولت و ملت ما قرار دارد، گفت: این تقدیر و احترام ما برای این است که اظهارات و مواضع ولایتی و تمام رفتار سیاسی وی در قبال سوریه توأم با شجاعت، درایت و حکمت است و قطعا منعکس کننده مواضع آیت الله خامنه ای است.

وی افزود: روز گذشته افتخار یافتیم با آیت الله خامنه ای دیدار کنیم و کلمات روشنگرانه ایشان را بشنویم. برای ما مهم بود که وقتی ایشان سخنرانی خود را پایان دادند از این جانب در مورد احوال بشار اسد سوال پرسیدند.

الزعبی تاکید کرد: در حضور آیت الله خامنه ای سخن گفتن آسان نیست ولی خداوند به من کمک کرد تا در محضر ایشان سخن بگویم. من تاکید کردم بشار اسد و سوری ها معتقدند این دست های پربرکت باعث پیروزی ملت سوریه در این نبردها خواهد شد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه روابط سوریه و ایران به منزله روابط دو دولت نیست، اظهار کرد: روابط بین المللی همواره دست خوش تغییرات است اما روابط ایران و سوریه روابطی برادرانه است و هیچکس نمی تواند پیوندهای برادرانه را از میان بردارد. به همین جهت همه ما در دولت و ملت سوریه ایمان داریم که روابط با ایران، روابطی ریشه‌دار و حقیقی است و چشم‌داشت ما این است که این روابط به بهترین وجه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: همه ما می دانیم که روابط دو کشور در سال های طولانی امتداد داشته است و تداوم نیز خواهد داشت. مؤلفه مشترک روابط دو کشور عبارت است از منظومه ای از ارزش های اسلامی که به واسطه آن، این روابط به وجود آمده است و این می تواند ما را از نقاط اشتباه باز دارد.

الزعبی تاکید کرد: ما در دستگاه رسانه ای سوریه معتقدیم که یکی از وظایف ما این است که به طور جدی در رابطه با افکار عمومی ایران و سوریه تلاش کنیم تا آگاهی گسترده مردم نسبت به این ضوابط و ماهیت و ضرورت آن عمیق تر شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: من معتقدم رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این است که روح انقلاب را حفظ کرده و در تمام کارها و در سطح مردم این روحیه حفظ شده است.

وی تصریح کرد: البته باید مناقب، فضائل و ارزش های اخلاقی امام خمینی (ره) را بزرگ بداریم و تاکید کنیم که رمز موفقیت انقلاب این بود که مراتب اخلاقی امام خمینی (ره) تاکنون حفظ شده است.

کد N925303

وبگردی