آفتاب

رد احتمال کاندیداتوری «سیدحسن» برای خبرگان

رد احتمال کاندیداتوری «سیدحسن» برای خبرگان

سایت خبری که متولی اخبار مرتبط با بیت حضرت امام خمینی(ره) شناخته شده است، با انتشار یادداشتی با تیتر «درباره کاندیداتوری آیت‌الله حاج سیدحسن خمینی؛ حفظ ذخایر» ضرورت کاندیداتوری یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سایت جماران در بخشی از یادداشتی که به نقل از یک فعال سیاسی منتشر کرده آورده است: چندی است که هنگام انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و یا خبرگان (که در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند)، عده‌ای از سر دلسوزی، برای ایجاد اتحاد و اتفاق و یا موفقیت یک طیف فکری، یادگار حضرت امام (قدس سره) آیت‌الله حاج سید حسن خمینی را به عنوان کاندیدا مطرح می‌کنند. قطعاً این عزیزان در طرحشان نیت خیر دارند. لکن به این امر کمتر توجه می‌شود که ایشان در حال تدریس در عالیترین کرسی های حوزه علمیه بزرگ قم است و مراحل عالی فقاهت را سپری می‌کند و یکی از ذخایر گرانبها برای آینده حوزه‌های علمیه، فقه، مرجعیت، تشیع و کشور است. ایشان می‌تواند نام خمینی (رحمت‌الله علیه) را تا مدت ها زنده نگه دارد. چه ضرورت اهمی ما را وادار می‌کند که این ذخیره را به صحنه رقابت هایی بکشانیم که گهگاه توسط عده‌ی معدودی به عرصه تخریب و انتقام کشی تبدیل می‌شود؟! آیا خدمت به اسلام، تشیع و ایران اسلامی فقط در نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان و ... میسر است یا در جایگاه‌های دیگری هم می‌توان خدمت کرد.

در بخش پایانی این یادداشت هم آمده است: استفاده کردن شتابزده از ذخیره‌ای چون یادگار امام راحل، نه تنها سودی برای‌مان ندارد، بلکه سوختن سرمایه است. آیت‌الله حاج سید حسن خمینی(حفظه الله) با این نگرش سیاسی نسبت به جامعه و حوزه‌های علمیه، می‌تواند فراتر از خبرگان نقش‌آفرینی کند و فارغ از محدودیت‌های آن و با نگاه بیرونی، دیگران را از نظرات خود بهره‌مند گرداند.

انتهای پیام

کد N925277

وبگردی