آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،

مصری: نفوذ دولت‌های استکباری در منطقه بر ملت‌ها اثری نداشته است

مصری: نفوذ دولت‌های استکباری در منطقه بر ملت‌ها اثری نداشته است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی سرسپردگی برخی دولت‌های منطقه را موجب نفوذ استکبار در برخی کشورها دانست و تأکید کرد که این نفوذ در ملت‌ها اثری نداشته است.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات روز دوشنبه مقام معظم رهبری درباره نقشه استکبار برای ایجاد اختلاف و نفوذ در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: مشکلی که ما در منطقه داریم از دولت‌هاست نه ملت‌ها. متأسفانه سرسپردگی و نوکری دولت‌های منطقه نسبت به استکبار اجازه حضور را به آنها می‌دهد. در حالی که اگر حکام خداترس باشند و نوکری سلطه را نکنند آنها وزن چندانی ندارند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و پافشاری مردم در 35 سال گذشته نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز آنها محتاج این هستند که جلو بیایند و به دست و پای ما بیفتند. اما متأسفانه کشورهایی که از خود چیزی ندارند مجبورند به نظام سلطه باج بدهند تا دو روزی بیشتر بر مسند قدرت بمانند. اینها کسانی هستند که منافع بیگانه را بر منافع ملت خود ترجیح می‌دهند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه نفوذ قدرت‌های استکباری در منطقه بر ملت‌ها اثری نداشته است، ادامه داد: هرگاه بهانه‌ای برای حضور مردم در جهت محکوم کردن سیاست‌های آمریکایی‌ها وجود داشته باشد شاهد این خواهیم بود که این حضور پررونق است مگر در کشورهایی که جوابشان را با گلوله می‌دهند یا جایی مثل عربستان که یک چهارم جمعیت آن را نیروهای سرکوب‌گر تشکیل‌می‌دهند. اما به طور کلی مردم منطقه با مواضع انقلاب اسلامی نسبت به استکبار موافقند.

مصری رجال نوکر استکبار را مشکل اساسی کشورهای منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مبنای اختلاف و تخم نفاق و اختلاف را می‌کارند و حول آن آبیاری می‌کنند. این فضا از طریق حکام ایجاد می‌شود اما عمق مردم قضاوت خوبی دارند.

انتهای پیام

کد N924880

وبگردی