آفتاب

درخواست اتحادیه اروپا از طرفین درگیر سوری برای حفاظت از جان غیرنظامیان

درخواست اتحادیه اروپا از طرفین درگیر سوری برای حفاظت از جان غیرنظامیان

اتحادیه اروپا جدیدترین خشونت‌ها در سوریه را محکوم کرده و از طرفین درگیر در این کشور خواست تا از جان غیرنظامیان در درگیری‌ها حفاظت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: خشونت‌ها همچنان در حال افزایش در سوریه است و اوضاع این کشور رو به وخامت می‌رود و سوریه به بزرگترین کشور دارای بحران بشری تبدیل شده است.

براساس این بیانیه مشترک تنها در اوایل اوت سال جاری میلادی 9 بیمارستان در منطقه ادلب سوریه عمدا مورد حمله قرار گرفته و غیرنظامیان در دوما، زبدانی و مناطق دیگر کشته شده یا هدف حملات قرار گرفتند و تاکنون بیش از 100 غیرنظامی سوری شامل زنان و کودکان جان خود را در این حملات از دست داده‌اند.

در ادامه این بیانیه مشترک، اتحادیه اروپا به تمامی طرفین درگیر در سوریه تاکید کرده تا در این درگیری‌ها به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام گذاشته و از جان غیرنظامیان حفاظت کنند.

همچنین در این بیانیه آمده است: افرادی که مسئول خشونت‌های گسترده و نقض وسیع حقوق بشر هستند و دست به قتل عام هزاران تن از غیرنظامیان در سوریه می‌زنند باید محاکمه شوند.

اتحادیه اروپا همچنین به حمایت خود از تمامی اقدامات برای دستیابی به راه حل سیاسی پایدار با توجه به معاهده ژنو که در 30 ژوئن 2012 به امضا رسید ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N924866

وبگردی