آفتاب

جراحی بهترین راه برای درمان آسیب‌ شانه‌ی ورزشکاران

جراحی بهترین راه برای درمان آسیب‌ شانه‌ی ورزشکاران

ورزشکارانی که دچار آسیب‌دیدگی‌ و در رفتگی شانه می‌شوند، می‌توانند از راه جراحی یا ریکاوری بدون جراحی به ورزش بازگردند. محققان بررسی کرده‌اند که کدام روش برای ریکاوری مناسب‌تر است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، مطالعات ارائه شده در جلسه سالانه انجمن ارتوپد پزشکی ورزشی آمریکا نشان داده است، ورزشکارانی که آسیب‌دیدگی‌ شانه را با کمک عمل جراحی درمان می‌کنند بعد از درمان نسبت به دیگران کارایی بیشتری دارند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ورزشکارانی که عدم ثبات شانه و آسیب‌دیدگی‌ در این ناحیه را با کمک آرتروسکوپی درمان می‌کنند. بازگشت موفقیت آمیزتری به ورزش خواهند داشت.

در این مطالعات 39 ورزشکاری که با کمک عمل جراحی و بدون جراحی آسیب‌دیدگی‌ شانه را درمان کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. تمامی افرادی که عمل جراحی انجام نداده بودند با کمک برنامه‌های منظم، خاص ریکاوری آسیب‌دیدگی‌ خود را ترمیم کردند.

از بین افراد مورد بررسی 10 ورزشکار درمان بدون جراحی را انتخاب کردند و از میان آنها تنها چهار نفر با موفقیت به ورزش بازگشتند. از میان 29 نفری که آسیب‌دیدگی‌ شانه را با عمل جراحی ترمیم کردند، 90 درصد با موفقیت به ورزش بازگشتند. افراد مورد بررسی ورزش‌هایی از جمله، بسکتبال، فو‌تبا‌ل، راگبی، بوکس، بیسبال، کشتی و ورزش‌های رزمی انجام می دادند.

این مطالعات با هدف ارزیابی راه‌های ریکاوری بعد از آسیب‌دیدگی‌ شانه در ورزشکاران انجام شد.

انتها‌ی‌ پیا‌م
کد N924839

وبگردی