آفتاب
تحولات یمن؛

بازپس گیری منطقه ای در تعز / تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف یمن

بازپس گیری منطقه ای در تعز / تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف یمن

بازپس گیری منطقه «جحملیه» در تعز از دست تروریست های القاعده توسط نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن و تداوم بمباران مناطق مختلف این کشور توسط جنگنده های عربستان از جمله تحولات یمن است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند منطقه جحملیه در تعز را از تروریست های القاعده بازپس گیرند و تلفات سنگینی را به آنها وارد کنند. این نیروها همچنین توانستند دو خودروی نظامی اماراتی را منهدم کرده و ۶ خودروی نظامی دیگر را در منطقه مکیراس واقع در حدفاصل أبین و البیضاء به تصرف خود در آورند.

منابع نظامی یمن نیز اعلام کردند در درگیری های بین نظامیان و کمیته های مردمی با نیروهای طرفدار رئیس جمهوری فراری در تعز بیش از ۸۰ نفر کشته شدند. بر این اساس این افراد در درگیری های ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف این شهر کشته شده اند. منابع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته اند از این افراد ۵۰ کشته متعلق به کمیته های مردمی و ۳۱ کشته دیگر متعلق به نیروهای وابسته به منصور هادی بوده اند.

خبر دیگر اینکه جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان ۱۳ مورد حمله هوایی علیه شهر و بندر الحدیده انجام دادند. جنگنده های عربستان همچنین منطقه البلق در مأرب را بمباران کردند.

یک مقام مسئول در کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به کشتار تعز گفت: کشتار تعز نشان دهنده ماهیت ارتباط پروژه هرج و مرج خلاق توسط آمریکا تحت عنوان مشروعیت در یمن و سوریه است. وی افزود: این امر نشان دهنده تفکر منحط آنها و دورغ بودن ادعای مدنیت است و ما یقین داریم که تمام آزادگان در شهر تعز مخالف آن هستند.

این مسئول بمنی یادآور شد: هدف اصلی شایعات آنها ایجاد وحشت و از بین بردن آرامش عمومی به عنوان یک استراتژی برای ایجاد هرج و مرج است. بر این اساس مزدوران آمریکا از این طریق در تلاش هستند نقشه تجزیه و تقسیم را دنبال کنند و محافل تروریستی نیز این استراتژی را دنبال می کنند چرا که دست نشاندگی آنها برای ملت یمن کاملا آشکار شده است.

کد N924746

وبگردی