آفتاب
پوتین:

اوکراین توسط افراد خارجی کنترل می شود

اوکراین توسط افراد خارجی کنترل می شود

رئیس جمهوری روسیه در بازدید از منطقه کریمه گفت اداره دولت اوکراین را خارجی ها در دست دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که بحران اوکراین با وجود مشکلات کنونی حل شده و وضعیت این کشور بهبود می یابد.

وی در سومین بازدیدش از شبه جزیره کریمه پس از الحاق این منطقه به روسیه در سال ۲۰۱۴ طی اظهاراتی با اشاره به اداره پست های کلیدی در دولت اوکراین توسط اتباع خارجی گفت کی یف توسط خارجی ها کنترل می شود. پوتین چنین امری را برای شهروندان اوکراینی شرم آور و تحقیر آمیز دانست.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این نیز در مورد مداخله واشنگتن در مسایل اوکراین گفته بود آمریکا از همان بدو شکل گیری بحران اوکراین کارگردان پشت صحنه بود اما سعی کرد تا اقدامات خود را در این کشور پنهان کند.  

گفتنی است روز دوشنبه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین که از احتمال تهاجم روسیه به اروپا خبر داده بود، اظهارات وی را «وهم آلود» و «غیرممکن» خواند. لاوروف با اشاره به اظهارات پوروشنکو که گفته بود، پوتین تمام اروپا را می خواهد، گفت: ما شاهد هستیم که مقامات اوکراینی با بیان چنین اظهاراتی در تلاش هستند تا مسئله را داغ کنند.

کد N924717

وبگردی