آفتاب

بخشش 50 درصد زندانیان محکوم به قصاص نفس در مازندران

بخشش 50 درصد زندانیان محکوم به قصاص نفس در مازندران

مدیرکل زندان‌های استان مازندران گفت: در سال گذشته پرونده بیش از 50 درصد از زندانیان محکوم به قصاص نفس به گذشت و بخشش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، علی‌اکبر غفاریان امروز در نشست جلسه فصلی رؤسای ستادی و زندان‌ها تابعه با اشاره به اولویت ده‌گانه سازمان زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری که در زندان قائم‌شهر برگزار شد، گفت: با تعامل سازنده و مطلوب با قضات و پیگیری‌های مکرر از سوی مددکاری و اجرای احکام زندان روند بررسی پرونده‌های زندانیان تسریع شود.

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های کارکنان زندان پرونده بیش از 50 درصد از زندانیان محکوم به قصاص نفس به گذشت و بخشش ختم شد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران یکی از ویژگی‌های مسئولان خوب را برقراری ارتباط مناسب با زیر دستان دانست و تصریح کرد: رؤسا باید با نیروهای تحت امر به نحو شایسته برخورد کنند و حفظ نیرو و پاک نگه داشتن محیط اداری از وظایف ذاتی یک مدیر است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش آمار زندانیان گفت: واحد مددکاری و اجرای احکام و تعامل بیشتر با مرجع قضایی یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری است.

غفاریان اظهار کرد: به منظور تسریع در بررسی وضعیت زندانیان آمار کلی ورودی‌ها، تعداد بازداشت موقت، تعداد کفالت که با وثیقه آزاد شده‌اند را تهیه و به مراجع قضایی ارسال کنند تا قضات در جریان روند رسیدگی پرونده‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: بی‌شک تعدادی از زندانیان در مرحله اولیه رسیدگی می‌توانند وارد زندان‌ها نشوند و این روند می‌تواند بخش مهمی از آمار ورودی زندان‌ها را کاهش دهد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران ضمن قدردانی از زحمات پرسنل زندان‌ها، گفت: در سال گذشته 57 نفر از زندانیان قصاص که حکم آنها برای اجرا به زندان‌ها ابلاغ شده بود، حدوداً 27 نفر آنها منجر به گذشت شکات شده و از حکم اعدام نجات یافتند که این آمار بسیار خوب و در عین حال خوشحال‌کننده است.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت مددجویان دارای بیماری صعب‌العلاج افزود: با مراکز پزشکی قانونی در خصوص بیماران صعب‌العلاج بیشتر تعامل برقرار شود تا پرونده این دسته از مددجویان سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N924493

وبگردی