آفتاب

عملیات پهپادی ارتش آمریکا تا سال 2019 افزایش می‌یابد

عملیات پهپادی ارتش آمریکا تا سال 2019 افزایش می‌یابد

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ارتش آمریکا طی چهار سال آتی پروازهای پهپادی خود را در اقدامی جهت افزایش توانایی‌های اطلاعاتی و مقابله‌ای خود در مناطق درگیر جنگ، به شدت افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، پنتاگون قصد دارد تعداد پروازهای روزانه خود را تا سال 2019 از 61 مورد در سال 2015 به 90 مورد برساند.

این اقدام اولین افزایش چشمگیر در برنامه مناقشه آمیز پهپادهای آمریکایی از سال 2011 بوده که بیانگر افزایش تهدیدات جهانی است.

علاوه بر افزایش ماموریت‌های شناسایی در مناطقی چون اوکراین، عراق، سوریه،‌ دریای چین جنوبی و شمال آفریقا، برنامه‌ جدید ارتش آمریکا ظرفیت‌های ناتو را برای حملات هوایی پهپادی افزایش می‌دهد.

این برنامه مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران قرار گرفته است، کسانی که معتقدند بر اثر افزایش تعداد حملات پهپادی انسان‌ها بی‌گناه بیشتری جان را از دست می‌دهند.

در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است که حملات پهپادی آمریکایی تاکنون دست کم جان 3000 را گرفته است.

براساس این برنامه جدید نیروی هوایی آمریکا که در حال حاضر حملات پهپادی گسترده‌ای را فرماندهی می‌کند، از سوی ارتش، فرماندهی عملیات ویژه و مقاطعه کاران دولت حمایت و پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام

کد N924358

وبگردی