آفتاب
همزمان با شروع رزمایش مشترک سئول-واشنگتن؛

«گئون های» ارتش مجهزتری برای مقابله با کره شمالی خواستار شد

«گئون های» ارتش مجهزتری برای مقابله با کره شمالی خواستار شد

آغاز رزمایش سالانه بین کره جنوبی و آمریکا به لحن پیام های مبادله شده بین سئول و پیونگ یانگ بیش از پیش رنگ دشمنی داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ نیوز، «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه از لزوم آمادگی کشورش برای مقابله نظامی با کره شمالی سخن گفت.

تنش ها میان سئول – پیونگ یانگ از هفته گذشته به شدت افزایش یافته و به تبادل پیام های غیر دوستانه بین دو کشور منتهی شده است.

هشدار پیونگ یانگ به کره جنوبی برای انصراف از برگزاری رزمایش «نگهبان آزادی اولچی» که هر ساله با مشارکت نیروهای آمریکایی صورت می گیرد را می توان دلیل افزایش تنش ها بین دو کشور به حساب آورد.

به دنبال این هشدار، دولت سئول همسایه شمالی خود را به مین گذاری در منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره متهم کرده و با نصب بلندگوهایی در مناطق مرزی تبلیغات منفی علیه کره شمالی را از سر گرفت.

گفته های اخیر رئیس جمهور کره جنوبی در حالی ایراد شد که نه تنها وی برخلاف میل همسایه شمالی خود رزمایش نگهبان اولچی را از امروز آغاز می کند، بلکه به طور همزمان مانور نظامی دیگری را نیز با نیروهای آمریکایی در دست اجرا دارد.

لازم به ذکر است که کره شمالی امروز مجددا هشدار داد که در واکنش به رزمایش سالانه سئول – واشنگتن از جدیدترین تسلیحات خود برای مقابله با آمریکا استفاده خواهد کرد.

در مقابل، گئون های نیز در توجیه همکاری نظامی با واشنگتن بر لزوم آمادگی ارتش برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز همسایه شمالی خود تاکید کرد.

کد N924062

وبگردی