آفتاب

ادامه تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به اردن

ادامه تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به اردن

فرماندهی گارد مرزی اردن در مصاحبه‌ای گفت: تروریست‌ها تلاش کرده‌اند تا با جا زدن خودشان به عنوان آوارگان سوری وارد اردن شوند و این در حالی است که قاچاقچیان اقدامات خود را برای وارد کردن سلاح و مواد مخدر به داخل اردن افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال "صابر المحیره"، فرمانده گارد مرزی اردن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که نیروهایش تاکنون در مسیر تمامی نفوذکنندگان و قاچاقچیان را مسدود کرده‌اند اما انتظار می‌رود که تلاش‌های این افراد بیشتر شود چون اوضاع امنیتی سوریه و عراق روز به روز به وخامت نزدیک می‌شود.

در یک سال گذشته، اردن در خط مقدم مقابله با گروه تروریستی داعش عمل کرده و نقش این کشور شامل حضور در کمپین عملیات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه مواضع این گروه تروریستی است. البته اردن نگران این مساله است که هدف حملات تروریستها قرار گیرد.

در ماه جاری میلادی، قاچاقچیان سوری توسط نیروهای مرزی اردنی با بیش از یک تن مواد مخدر شامل حشیش و تسلیحات خودکار رهگیری و دستگیر شدند.

این فرمانده گارد مرزی اردن ادامه داد: مرزهای کشور به واسطه تجهیزاتی نظارتی که به صورت نسبی با هزینه آمریکا تهیه شده شامل رادار، پهپاد و برج‌های دیده‌بانی حفاظت می‌شود و حتی یک خرگوش هم نمی‌تواند از مرز عبور کند!

وی افزود: گارد مرزی به صورت بالقوه رخنه‌کنندگان بالقوه را از فاصله 15 کیلومتری از مرز شناسایی می‌کند. این تصاویر به مراکز کنترل دراردن ارسال شده و اشخاص شناسایی شوند. هیچ تروریستی نمی‌تواند وارد اردن شود.

این مقام مسوول گارد مرزی گفت: برخی اوقات، گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند تا در میان آوارگان وارد اردن شوند. امنیت اردن در اولویت است و آوارگان مورد بازجویی قرار می‌گیرند و اگر شبه‌نظامیان در میان آنها باشند، شناسایی می‌شوند. ما بیش از مسائل انسانی به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهیم.

وی به این مساله اشاره نکرد که تاکنون چه تعداد مظنون یا مرد مسلح دستگیر شده‌اند.

نیروهای مرزی اردن به داوطلبان از اردن، جهان عرب و کشورهای غربی اجازه نمی‌دهد تا از این کشور برای پیوستن به نیروهای تروریستی در عراق و سوریه بهره ببرند.

در گذشته، صدها شبه‌نظامی از طریق اردن به سوریه و عراق رفته بودند.

انتهای پیام

کد N923885

وبگردی