آفتاب
طبق طرح یک کارآفرین نمونه امکانپذیر شد

برداشت چندباره عسل با استفاده از زنبورداری جدید

برداشت چندباره عسل با استفاده از زنبورداری جدید

کارآفرین برتر لرستان گفت: طرح " کندوی کف‎باز" برای اولین بار در کشور مطرح شده که با استفاده از این طرح می‎توان سالانه تا چندین بار از کندوها عسل برداشت کرد و تا 50 درصد از بیماری زنبورها کاست.

اسدالله عالیخانی، کارآفرین برتر در بخش کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا در لرستان، با بیان اینکه می‎توان در خوزستان و لرستان دو بار عسل از این کندوها برداشت کرد، اظهار کرد: تعداد برداشتی که می‎توان از این کندوها داشت بستگی به زنبوردار دارد و اینکه کندوها در کجا مستقر هستند.

عالیخانی از محاسن این کندوها گفت: بیماری زنبورها حدود 50 درصد به صورت طبیعی کنترل می‎شود و در این کندوها از آنتی‎بیوتیک و سموم استفاده نمی‎شود. فقط داروهای ارگانیک که پسمانده در موم و عسل به جا نمی‎گذارند، مصرف می شوند.

این کارآفرین برتر اظهار کرد: در حال حاضر 800 کندوی کف‎باز داریم که سالانه 10 تا 12 تن عسل تولید می‎کنند.

عالیخانی با بیان اینکه والدین به جای سرمایه و ثروت مادی به فرزندانشان آموزش کار بدهند، ادامه داد: افرادی که به دنبال کار هستند اگر تکان بخورند کار هست فقط همت لازم است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش امروز کاربردی نیست؛ جوانی که امروز مدرک دانشگاهی می‎گیرد باید علمش کاربردی باشد. جوانان امروز مانند زنبور بی‎عسل نباشند بلکه در طبیعت بکر و در بستر توانمندی‎های محیطی استان تلاش کنند نقش‎آفرین باشند.

انتهای پیام

کد N923844

وبگردی