آفتاب

اپوزیسیون یونان در رای اعتماد احتمالی از دولت سیپراس حمایت نمی‌کند

اپوزیسیون یونان در رای اعتماد احتمالی از دولت سیپراس حمایت نمی‌کند

حزب سوسیالیست "پاسوک" یونان با پیوستن به اپوزیسیون اصلی می‌گوید که اگر در پی شورش در حزب حاکم بر سر معاهده وام جدید الکسیس سیپراس خواستار رای اعتماد شود، از نخست‌وزیر یونان حمایت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "الکسیس سیپراس" نخست‌وزیر چپگرای یونان از حزب سیریزا روز جمعه برای اینکه بتواند رای اکثریت پارلمان را به نفع برنامه وام جدید 86 میلیارد یورویی کسب کند، مجبور شد که به گروه‌های اپوزیسیون از جمله پاسوک (PASOK) متکی شود. این سومین بسته وام‌دهندگان خارجی به یونان از سال 2010 است.

سیپراس با بزرگترین شورش درون حزبی از سوی قانونگذاران ضدوام حزب سیریزا مواجه شده است و اگر وی نتواند با این شورش مقابله کند، مجبور می‌شود که خواستار رای اعتمادی شود که راه را برای انتخابات زودهنگام هموار می‌کند.

حزب پاسوک با بیان اینکه تا به امروز از برنامه وام دولت حمایت کرده است تا یونان دچار بحران مالی شدیدتر نشود، گفت که این بدین معنا نیست که حمایت آن از دولت در هر رای اعتمادی در هفته‌های آتی ادامه می‌یابد.

حزب مذکور، سیپراس و "پانوس کامنوس" را که رهبری شریک کوچکتر در ائتلاف دولت را بر عهده دارد، به باد انتقاد گرفت و گفت: آنها شرایط را به جایی رساندند که یونان مجبور شد وام دیگری را با اصلاحات اقتصادی و تدابیر ریاضتی سخت‌تر بگیرد.

حزب پاسوک که زمانی در میان احزاب چپ‌گرا نیروی غالب بود، اکنون تنها 13 عضو در پارلمان 300 عضوی دارد. از سوی دیگر حزب محافظه‌کار اصلی اپوزیسیون موسوم به "دموکراسی نوین" گفته است که از دولت آتن حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N923797

وبگردی