آفتاب

پس از آلمان و هلند، آمریکا هم پاتریوت‌هایش را از ترکیه خارج می‌کند

پس از آلمان و هلند، آمریکا هم پاتریوت‌هایش را از ترکیه خارج می‌کند

ایسنا نوشت:


در پی اعلام آلمان و هلند مبنی بر پایان ماموریتشان در جنوب ترکیه و تصمیم این دو کشور برای خروج پاتریوت‌های خود در آینده، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که تصمیم دارد سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را از خاک ترکیه خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به آنکارا ابلاغ کرده زمان استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در خاک ترکیه را پس از پایان مدت ماموریت آن در اکتبر آینده تمدید نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: مکان‌هایی که در ترکیه برای استقرار آتشبارهای پاتریوت اختصاص داده شده بود برای تسهیل عملیات استقرار این پاتریوت‌ها در آینده نیز حفظ خواهد شد و در صورت لزوم آمریکا در بازگرداندن سامانه‌های موشکی و کادر همراه آن به ترکیه در چند هفته آینده بازنگری خواهد کرد.

پیش از این وزارت دفاع آلمان اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی سامانه‌های پاتریوت را به همراه کادر نیروهای آلمانی از ترکیه خارج خواهد کرد.

دولت هلند نیز اخیرا اعلام کرد که دوره مشارکتش در استقرار دفاع موشکی پاتریوت در جنوب ترکیه تا پایان ژانویه آتی به پایان می‌رسد.

ناتو اواخر سال 2012 با استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در مرزهای سوریه و ترکیه بنا به درخواست آنکارا موافقت کرد، این اقدامی است که سوریه از آن به عنوان یک اقدام تحریک آمیز یاد می‌کند.

52261

کد N923703

وبگردی