آفتاب

جعفرزاده: ارائه لایحه برجام به مجلس توجیهی ندارد

جعفرزاده: ارائه لایحه برجام به مجلس توجیهی ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ارائه لایحه برجام به مجلس را غیر ضروری و غیر منطقی دانست.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: من و برخی دیگر از همکاران نماینده نمی‌توانیم قانع شویم که چرا برجام باید به مجلس بیاید. شورای امنیت سازمان ملل این توافق را تصویب کرده و سوال اینجاست که آیا ما می‌توانیم مصوبه شورای امنیت را به هم بریزیم؟

وی افزود: فرض کنید لایحه برجام به مجلس ارائه شد،‌ شورای عالی امنیت ملی آن را تصویب کرد و سران نظام هم بر آن صحه گذاشتند؛ حالا اگر مجلس کلیات این لایحه را تصویب کند آیا می‌تواند وارد جزئیات آن شود؟ طبیعتا ما نمی‌توانیم یک ویرگول را در آن عوض کنیم؛ زیرا اگر این کار را بکنیم 1+5 و تمام معادلات را بر هم ریخته ایم.

وی با بیان اینکه برجام در پارلمان کشورهای عضو 1+5 نیز مورد بررسی قرار نگرفته اضافه کرد: این که مجلس بخواهد این توافق را رد کند هم خسارت خاص خود را دارد و در این صورت 15 سال مذاکره را رد کرده است. بنابراین من در مورد ارائه لایحه برجام به مجلس توجیه نیستم و معتقدم عده‌ای به شکل شعاری این موضوع را مطرح می‌کنند.

جعفرزاده ادامه داد: آیا قرار است ما کورکورانه چیزی را تصویب کنیم و تنها مهر مجلس ذیل آن وجود داشته باشد و برای مجلس ایجاد هزینه شود؟ این توهین به مجلس و عامل تحقیر آن است.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه بین 12 تا 15 سال روی این توافق کار شده بررسی آن در مجلس ضرورتی ندارد و من این کار را منطقی نمی دانم. دوستانی که معتقد به بررسی برجام در مجلس هستند هم بگویند اگر حتی ایرادی به آن گرفتند می‌خواهند با آن ایراد چه کار کنند؟ مگر اینکه اراده‌ای باشد که برجام رد شود که در این صورت باید به جایگاه رفیع نظام احترام قائل شویم؛ چراکه این کار در صلاحیت مقام معظم رهبری است و هر چه ایشان دستور دهند مجلس تبعیت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N923588

وبگردی