آفتاب
علیرضا صدرا:

آمریکا بزرگترین تروریسم عصر حاضر است

آمریکا بزرگترین تروریسم عصر حاضر است

یک عضو هیات علمی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: منافقین که گروهی تروریستی هستند و در راستای منافع رژیم غاصب اسرائیل گام برمی‌دارند، نیازی به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ندارند؛ چراکه به‌اندازه کافی به این منابع دسترسی داشته و دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علیرضا صدرا، آمریکا را بدترین و بزرگترین تروریست زمان دانست و گفت: همان‌طور که آمریکا شیطان بزرگ است، بزرگترین تروریسم عصر حاضر نیز می‌باشد.

آن‌چه در ادامه می‌آید، مصاحبه با علیرضا صدرا درباره موضوعات روز حوزه تروریسم است:

آیا به‌نظر جنابعالی رژیم صهیونیستی از گروهک منافقین به‌عنوان یک گروه تروریستی، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی مشخصی دارد؟

حمایت، لزوماً مالی و تسلیحاتی نیست و چه‌بسا حمایت‌های سیاسی اثر بیشتری داشته باشند، اما اطلاع خاصی در خصوص این‌که حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهک منافقین صورت گرفته است ندارم. فقط این مسئله روشن است که از طرف استکبار جهانی، این نوع حمایت برای دفاع از منافع صهیونیسم در منطقه انجام می‌شود. همچنین این نکته واضح است که گروهک تروریستی منافقین نیازی به تسلیحات ندارد؛ چراکه به‌اندازه کافی دسترسی به منابع تسلیحاتی داشته و دارد و در راستای منافع رژیم غاصب اسرائیل گام برمی‌دارد.

نقش و هدف رژیم صهیونیستی در پروژه ایران‌هراسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در پاسخ به این سوال در وهله اول باید بین ایران انقلاب اسلامی و ایران زمان شاه تفاوت قائل شویم؛ چراکه ایران زمان شاه پادگان و پشتیبان اسرائیل بود و علیه منافع اعراب فعالیت می‌کرد، اما در جمهوری اسلامی ایران به سبب بحث استقلال و آزادی و مردم‌سالاری دینی و حمایت از مظلوم و مستضعفین به‌ویژه جریان فلسطین، ایران به‌دنبال عزت مسلمانان است. بالأخص اعرابی که همین رژیم صهیونیستی و آمریکا آن‌ها را ذلیل کردند و در این راستا دست به کارهایی می‌زنند تا خسارات متعددی را بر ایران وارد کنند؛ به‌طور مثال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

اما این‌که رژیم صهیونیستی چرا با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد به این دلیل است که شیشه عمرش به جریان انقلاب اسلامی بستگی دارد. «موشه دایان» وزیر دفاع وزیر جنگ در زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از مؤسسین رژیم صهیونیستی بود معتقد بود در ایران زلزله‌ای اتفاق افتاده است که پس‌لرزه‌هایش رژیم اشغالگر قدس را در برمی‌گیرد.

دراین‌بِین ما شاهد شکل‌گیری جبهه مقاومت و جریان بیداری هستیم که با هر قدم به جلو موجودیت رژیم صهیونیستی و هویتش را تحت شعاع قرار می‌دهد. این از برکت حرکت‌های بیداری و خیزش انقلاب اسلامی است که پایگاهشان همچنان ایران اسلامی است.

ارزیابی شما از جایگاه اپوزیسیون در اقدام نرم علیه ایران چیست؟

متأسفانه ایران یک اپوزیسیون متین و منطقی ندارد و آن‌هایی که ادعای اپوزیسیونی و جریان‌های وابسته دارند، عملاً ابزار و عمله بیگانه هستند تا اینکه خوداتکا باشند و منافع ملی را در نظر بگیرند.

در طول تاریخ، ما همواره شاهد استبداد بوده‌ایم، اما کسی که برود عمله بیگانه باشد وجود نداشته است و این واقعه اولین بار است که منافقین سمت صدام می‌روند و در عملیات ایران نفوذ می‌کنند. باید به منافقین گفت که شما با جمهوری اسلامی مخالفید قبول، اما چرا به دشمن آن، که در صدد نابودی جوان‌های ایران است کمک می‌کنید. تجاوز اساسا بد است و دفاع مشروع ولی بدتر از این، اگر شما عمله تجاوزگر باشید عملی زشت و پذیرفته نشده است.

جمهوری اسلامی ایران اپوزیسیون قوی، مطرح و منسجمی ندارد و اگر اپوزیسیون قوی وجود داشت این امر باعث رشد، هوشیاری و بیداری می‌شد، اما متأسفانه اپوزیسیون ایران لوده، لوس، وابسته، عمله و جیره‌خوار است. اپوزیسیون یعنی کسی که مخالفش را نقد و نفی می‌کند و نظر شما را قبول ندارد.

در ادامه به‌نظر شما چرا تروریست‌ها با طرفداری آمریکا از آزادی و بحث تجدد، مخالف هستند؟

نکته قابل تأمل در پاسخ به این سوال این است که تروریسم ربطی به تجدد و عدم تجدد به‌معنی نوسازی و نوگرایی ندارد. مگر نه اینکه منافقین ادعای نوگرایی دارند، اما نوگرا نیستند و یک گروه تروریستی هستند. القاعده و طالبان هم که ادعای سلفی‌گری دارند نواندیش نیستند بلکه این‌ها تروریست هستند.

در مقابل، آمریکا هم طرفدار آزادی نیست و اگر در جایی آزادی را رواج داده و از آن حمایت کرده باشد به‌دنبال منافع و سلطه خودش بوده است؛ چراکه بدترین و بزرگترین تروریست زمان آمریکاست.

آزادی، بها و ابزاری است برای سلطه آمریکا جهت دست‌یابی به منافع نامشروعش که در این راستا شاهد بدترین استبدادها، سلطه‌گری‌ها و خشونت‌ها و کشتارها از سوی این کشور هستیم؛ این قضیه به اسم حقوق بشر نمایان می‌شود و متأسفانه اروپای غربی هم در این حوزه همکاری می‌کند.

در این راستا جریان‌هایی مثل منافقین و فرقان را که در ایران داشته‌ایم و همچنین القاعده، طالبان و داعش، همه ابزار و دست‌پرورده خود این‌ها هستند. یک نفر گروه‌ها را ایجاد کرده است و دیگری پشتیبانی می‌کند و موانع را از سر راهشان برمی‌دارد.

با این توضیحات اگر می‌بینید که در ظاهر با گروه‌های تروریستی مخالفت می‌شود فقط و فقط به این دلیل است که کشورهایی مثل آمریکا ادعای حقوق بشر دارند و مجبورند به‌صورت پنهانی از آن‌ها پشتیبانی کنند. اگر می‌بینید شخصی مثل صدام را سرکوب می‌کنند به این دلیل است که صدام در مقابل آن‌ها ایستاد؛ بنابراین تاریخ مصرفش برای آن‌ها تمام شد، اما زمانی که صدام علیه جمهوری اسلامی ایران بود حمایتش کردند.

چرا برخلاف قوانین آمریکا که حمایت از گروه‌های تروریستی را جرم می‌داند حمایت برخی از سیاستمداران آمریکایی از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) تحت پیگرد قرار نمی‌گیرند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اساسا به‌وجودآورنده جریان تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) خود آمریکاست.

ترور افرادی همچون مجید شریف‌واقفی توسط منافقین که زمانی عضو این گروه بوده‌اند و بعد از مدتی تغییر ایدئولوژی داده‌اند برای این بود که زیر بار این جریان نرفتند.

همچنین زمانی که گروهک منافقین در میدان وثوق سه نفر آمریکایی را ترور می‌کنند و رسماً برای کشتن این افراد اعلامیه‌ای را صادر می‌کنند، این امر نشان می‌دهد که منافع و سلطه برایش مهم است نه حقوق بشر. آمریکا بسیار خون‌خوار و خون‌ریز است و جز کودتا، سرکوب، ضد مردم‌سالاری و ضدحکومت مردمی و ضد آزادی چیزی در کارنامه خود ندارد. لذا دقیقا همان‌طور که شیطان بزرگ است، بزرگترین تروریسم عصر نیز می‌باشد.

در‌این‌بِین رهبران آمریکا هم مثل کارتر که بازی و جنگ زرگری می‌کنند در آخر، آب در آسیاب سلطه می‌ریزند؛ چراکه ذات سلطه و زورمداری اساساً خشم و خشونت است و پشت آن‌ها منطق و عقلانیت و اقتداری وجود ندارد.

زورمداری هم یعنی اگر بتوانی رسماً سر ببری و اگر هم نتوانی، با پنبه این کار را انجام بدهی، یعنی ترور کنی.

در خصوص داعش هم، ابرقدرت دنیا از طرفی پنجاه قدرت را جمع می‌کند تا بگوید، می‌خواهد با این تروریسم برخورد کند؛ در صورتی که شاهد این امر هستیم، داعش و گروه‌های امثال این گروه تروریستی روزبه‌روز چیره‌تر می‌شوند.

در مقابل، همین افراد می‌گویند در جنگ‌هایی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم راه انداخته‌اند، بسیج مردمی نباید در صحنه باشد؛ چون می‌دانند بسیج مردمی می‌تواند طومار تروریسم را به‌هم بپیچد، لذا همین آمریکا می‌گوید نباید باشد. در مجموع یک اصل وجود دارد و آن این است که سلطه آن‌ها به‌ هر طریق ممکن باید تأمین شود.

انتهای پیام

کد N923536

وبگردی