آفتاب

سفر نخست‌وزیر هند به امارات

سفر نخست‌وزیر هند به امارات

نخست‌وزیر هند به منظور گسترش و تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه با امارات وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سفر رسمی دو روزه خود به ابوظبی، قرار است چند تفاهم‌نامه در زمینه های اقتصادی، انرژی، امور دفاعی و دیپلماتیک با مسئولان اماراتی امضا کند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در خصوص سفر نخست‌وزیر هند به کشورش گفت: سفر مودی به امارات برای روابط و همکاری‌های دوجانبه بین ابوظبی و دهلی نو اهمیت راهبردی دارد زیرا در راستای تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امارات و هند به پشتوانه چندین توافقنامه دوجانبه و وجود همکاری‌های تاریخی فی‌مابین، روابط اقتصادی قوی و حیاتی دارند؛ به گونه‌ای که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حال حاضر از 60 میلیارد دلار در سال فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کویت، وزیر امور خارجه امارات افزود: هند دومین شریک تجاری امارات و امارات سومین شریک تجاری هند است. شرکت‌های اماراتی حضور فعال و قوی در بازارهای هند دارند و 45 هزار شرکت هندی نیز در امارات فعالیت می‌کنند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان که در بدو ورود نخست‌وزیر هند به ابوظبی سخن می‌گفت، افزود، شمار پروازهای بین دو کشور حدود 950 پرواز در هفته است و این امر نشانه استحکام روابط و همکاری‌های بین دو طرف است.

انتهای پیام

کد N923413

وبگردی