آفتاب

طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه/۴ وزیر کنار گذاشته شدند

طرح نخست وزیر عراق برای کوچک سازی کابینه/۴ وزیر کنار گذاشته شدند

«حیدر العبادی» طی حکمی چهار وزیر کابینه اش از جمله وزیران حقوق بشر و امور زنان را به منظور کوچک سازی دولت، کنار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از کنار گذاشتن ۴ وزیر کابینه از جمله وزیر حقوق بشر، وزیر مشاور در امور زنان، وزیر مشاور در امور استان ها و وزیر مشاور در امور پارلمان خبر داد. طبق این گزارش این اقدام در اجرای طرح اصلاحی العبادی برای کوچک سازی دولت انجام گرفته است.

این در حالی است که برخی وزارت خانه ها نیز در وزارت خانه های با فعالیت مشابه ادغام می شوند. در این راستا وزارت علوم و فناوری در وزارت آموزش عالی و نیز وزارت گردشگری در وزارت فرهنگ ادغام می شوند.

طبق این گزارش با انجام اصلاحات مذکور یک سوم از بزرگی نهادها و سازمان های دولتی کاسته شده و دولت چابک تر به انجام وظایف خود خواهد پرداخت. روز شنبه یک منبع نزدیک به «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق تصریح کرد که بسته دوم اصلاحات وی در آینده نزدیک اعلام می شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود در این ارتباط اظهار داشت: بسته ای که به زودی اعلام می شود آخرین مرحله از اصلاحات نخواهد بود. وی افزود: این اصلاحات تا زمان ریشه کن شدن فساد در دستگاه های دولتی ادامه خواهد داشت. 

گفتنی است حیدر العبادی نخست وزیر عراق هفته گذشته لایحه ای را به منظور اجرای اصلاحات در ساختار دولت به مجلس ارائه داد که حذف مناصب و محدود کردن وزارت خانه ها از جمله مفاد آن است.

کد N923384

وبگردی