آفتاب

بازدید سوال برانگیز مودی از مسجد شیخ زائد ابوظبی

بازدید سوال برانگیز مودی از مسجد شیخ زائد ابوظبی

نارندا مودی نخست وزیر هند با ژستی آشتی جویانه برای اقلیت مسلمان این کشور از مسجد شیخ زائد، مسجد اصلی شهر ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب ملی گرای نارندا مودی نخست وزیر کنونی هند به سیاست های ضد اسلامی و طرفداری همه جانبه از مذهب هندو شناخته می شود.

ناریندا مودی رهبر حزب باهاراتیا جاناتا (بی.جی.پی) متهم است که ۱۰ سال پیش و در جریان شورش ها در منطقه گجرات مانع از کشته شدن بیش از یک هزار نفر نشده که بیشتر آنها نیز مسلمان بوده اند.

وی در جریان بازجویی در دادگاه عالی هند تمام اتهامات را رد کرد و هیچ مدرکی نیز در دست نبود تا نشان دهد که وی از خشونت ها حمایت کرده است. مودی که در جریان بازدید از مسجد شیخ زائد توسط شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر فرهنگ امارات متحده عربی همراهی می شد، هیچ صحبتی با خبرنگاران نکرد.

رویترز به نقل از تحلیلگران نوشته است که نخست وزیر هند که وعده داده بود تا از تمامی گروه های مذهبی در هند پس از یکسری از حملات به مسیحیان حمایت خواهد کرد، سعی داشته تا نشان دهد نگرانی های مشابهی برای مسلمانان این کشور نیز دارد.

سفر دو روزه نارندا مودی به هند، اولین سفر یک نخست وزیر هند به این کشور نفت خیز عربی از سال ۱۹۸۱ و سفر ایندیریا گاندی محسوب می شود. مسجد شیخ زائد در ابوظبی بزرگترین مسجد امارات محسوب می شود که بزرگترین فرش دستباف جهان در کف آن پهن شده و هزاران نفر می توانند در آن نماز بخوانند.

 

 

 

کد N923379

وبگردی