آفتاب
در مراسم کهنه سربازان آزاده:

دریادار سیاری:باوجود تحریم‌ها جایگاه والایی در علم و فناوری داریم

دریادار سیاری:باوجود تحریم‌ها جایگاه والایی در علم و فناوری داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: علیرغم وجود همه تحریم ها، امروز جایگاه والایی درعلم و فناوری داریم و این نشان دهنده نقش انسان در پیشرفت و بالنگی یک کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از کهنه سربازان آزاده که عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: سرمایه اصلی هر کشور یا سازمانی انسانهای  آن کشور هستند و این انسانها می توانند موجب بالندگی و افتخار یا شکست و ذلت آن ملت شوند.

وی با بیان اینکه آزادگان و جانبازان، ملت ما را به بالندگی رساندند ادامه داد: آنها آبروی ما را حفظ کردند و آزادگی و افتخار برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

سیاری گفت: اگر امروز ملت ما به بحث های هسته ای، پزشکی و نانو دسترسی پیدا کرده اند به واسطه فرهیختگی و بالندگی ای است که توسط آزادگان و جانبازان مهیا شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: علیرغم وجود همه تحریم ها، امروز جایگاه بالایی درعلم و فناوری داریم  و این نشان دهنده نقش انسان در پیشرفت و بالنگی یک کشور است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب تلاش کرد تا این انقلاب را شکست دهد افزود: آنها همواره تلاش کردند تا اجازه صادر شدن انقلاب اسلامی را ندهند و برای شکست انقلاب ایران از ترور نیز استفاده کردند؛ اما با ۱۷ هزار شهید ترور باز به نتیجه نرسیدند.

سیاری با اشاره به اینکه اختلافات قومی و مذهبی فتنه دیگر دشمن بود، خاطرنشان کرد: با هوشیاری ملت ما این فتنه نیز به نتیجه نرسید و آخرین راهکار دشمن جنگ تحمیلی بود که با هدف شکست انقلاب به صدام وعده و وعید داده و او را علیه ایران تجهیز کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ملت ایران وارد یک جنگ ناخواسته شده بود افزود: برآورد دشمن بعثی در شروع جنگ این بود که نیروی انسانی بعد از انقلاب توان دفاع ندارد اما این گونه نبود.

وی در پایان گفت: اگر شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همه آحاد ملت نبودند امروز قسمتی از خاک ایران جدا شده بود و ملت با مقاومت خود نشان داد که پیروزی با آنها است.

 

کد N923374

وبگردی