آفتاب
اسفنانی به ایسنا خبر داد‌:

کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی تصویب شد

کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی تصویب شد

یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس از تصویب کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در توضیح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: کلیات لایحه بیست ماده‌یی حمایت از کودکان و نوجوانان در جلسه امروز بعد از بحث و بررسی و رای‌گیری به تصویب رسید.

او ادامه داد: مباحث مهمی در این لایحه آمده است. این لایحه بنا بر آموزه‌های دینی و مبتنی بر قوانین سایر کشورها جهت حمایت از کودکان و نوجوانان تهیه شده است که در آن تمامی مباحث حمایتی دیده شده است.

وی با بیان این که قانون حمایت از کودکان و نوجوانان 9 ماده دارد تاکید کرد که این لایحه در صورت قانونی شدن تمامی جوانب حفظ و رعایت حقوق جوانان و کودکان را در بردارد. لایحه‌ای که از سال 85 در قوه قضاییه با طی کردن راه طولانی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و در اوایل سال 93 به کمیسیون قضایی و کمیته حقوق خصوصی این کمیسیون ارجاع شده و در نهایت کلیات آن امروز به تصویب رسید.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم‌چنین با اشاره به بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانونی ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علایم تجاری در این کمیسیون گفت:‌ با توجه به این که مدت اجرای آزمایشی این قانون به اتمام رسیده است و عملا در این رابطه فاقد قانون هستیم امروز کمیسیون اجرای این قانون را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام

کد N923323

وبگردی