آفتاب
فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان:

دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی نقشی در بازداشت الاسیر نداشتند

دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی نقشی در بازداشت الاسیر نداشتند

«عباس ابراهیم» فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان تأکید کرد که دستگاه های امنیتی خارجی در بازداشت سرکرده سلفی‌های این کشور هیچ نقشی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، «عباس ابراهیم» فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان در سخنانی اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر کمک دستگاه های اطلاعاتی خارجی به لبنان برای بازداشت احمد الأسیر را تکذیب کرد.

وی در این زمینه گفت: بازداشت احمد الاسیر با تلاش دستگاه های امنیتی داخلی صورت گرفت و نهادهای اطلاعاتی خارجی هیچ نقشی در این زمینه ایفا نکردند.

ابراهیم افزود: بازداشت احمد الاسیر پس از سلسله اقدامات نیروهای امنیتی و تحت نظر داشتن شبانه روزی وی صورت گرفت. 

فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان با اشاره به برخی جزئیات در خصوص بازداشت احمد الاسیر گفت: الأسیر به وسیله تاکسی از اردوگاه پناهندگان فلسطینی (عین الحلوه) به سمت فرودگاه بین المللی بیروت برای عزیمت به مصر حرکت کرد که نیروهای امنیتی وی را پیش از سوار شدن هواپیما بازداشت کردند.

وی همچنین به نتایج بازجویی های اخیر از الاسیر اشاره کرده و گفت: در جریان بازجویی های اخیر، وی نام چند تَن از عاملان اقدامات تروریستی اخیر در لبنان را فاش کرده است.

از سوی دیگر، جمیل السید فرمانده سابق نیروهای امنیتی لبنان در سخنانی اقدام نیروهای امنیتی در بازداشت الاسیر را ستود.

گفتنی است، احمد الاسیر سرکرده سلفی های لبنان روز گذشته در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت شد. وی با تغییر چهره و به همراه داشتن گذرنامه جعلی قصد داشت از بیروت به قاهره و سپس نیجریه بگریزد.

کد N923317

وبگردی