آفتاب

توضیحات رییس سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع در کمیسیون فرهنگی

توضیحات رییس سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور رییس سازمان حج و زیارت در جلسه امروز این کمیسیون و توضیحات وی درباره نحوه برگزاری حج تمتع امسال خبر داد.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: در جلسه امروز آقای اوحدی رییس سازمان حج و زیارت گزارشی از برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای حج تمتع امسال ارائه کردند.

او ادامه داد: ایشان در بخشی از گزارش‌شان به صحبت‌های مقام معظم رهبری در سال گذشته پرداختند. رهبری به نکات مهمی اشاره کرده بودند از جمله اینکه باید در مراسم حج در پی ایجاد اقتدار معنوی باشیم و کشوری مثل ایران می‌تواند اقتدار معنوی داشته باشد که حج یکی از فرصت‌های آن است. همچنین سازمان حج و زیارت باید از ظرفیت بی پایان حج برای مسایل فرهنگی استفاده ببرد.

طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ریاست سازمان حج و زیارت نیز تاکید کردند که تلاش‌شان این است که حج امسال با این نگاه همراه شود و مباحث مربوط به فرهنگ، رفاه زوار، کیفیت حج و امنیت زائران افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین گفت: در پایان توضیحات آقای اوحدی همکاران ما در کمیسیون دغدغه‌هایی درباره حج عمره مطرح کردند که رییس سازمان حج و زیارت به آن‌ها پاسخ داد.

طاهری در پایان گفت که در جلسه امروز قرار بر این شد تا حجت الاسلام آقاتهرانی که به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی در مساله امر به معروف در جلسات شورای حل اختلاف شرکت می‌کرد نشست خبری برگزار کرده و نتیجه جلسات را در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای پیام

کد N923255

وبگردی