آفتاب
براساس آخرین نظرسنجی؛

میزان محبوبیت اوباما از اول سال جاری میلادی تاکنون تکان نخورده است

میزان محبوبیت اوباما از اول سال جاری میلادی تاکنون تکان نخورده است

با وجود آن که امسال سال پردستاوردی برای باراک اوباما بوده که در طول آن وی توانست اتفاقاتی نظیر توافق هسته‌ای با ایران را رقم بزند، اما ارزیابی نظرسنجی‌هایی که بخش نظرسنجی پایگاه هافینگتون پست از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون درباره محبوبیت اوباما انجام داده نشان می‌دهد که میزان محبوبیت او تغییری نکرده و به طور میانگین روی 45 درصد باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه Vox، هیچ یک از اتفاقات مهم امسال برای دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نظیر توافق هسته‌ای با ایران، سخنرانی جنجال برانگیز او درباره نژادپرستی و مالکیت اسلحه و همچنین مبارزه با چپ‌ها به منظور پیشبرد دستور کاری تجاری‌اش نتوانسته کوچکترین نوسانی در میزان محبوبیت او به وجود آورد و این محبوبیت از ابتدای سال جاری میلادی به جز نوسانات کوچک در حد دهم درصد همچنان روی 45 درصد باقی مانده است.

روند کلی محبوبیت اوباما در سراسر دوران ریاست جمهوری‌اش محبوبیت امسال اوباما و همچنین میانگین 50 درصدی مخالفت مردمی با او آماری متوسط به شمار می‌رود. (در مقام مقایسه این میزان بیشتر از محبوبیت جورج دبلیو. بوش و هری ترومن در سال هفتم ریاست جمهوری آنهاست اما کمتر از محبوبیت بیل کلینتون و دوایت آیزنهاور و رونالد ریگان است).

میزان محبوبیت امسال اوباما کمی بهتر از آمار محبوبیت او در سال گذشته میلادی است که به شکلی مشابه حول میانگین 42 درصد محبوبیت و 52 درصد مخالفت پیش رفت. اما سال جاری میلادی آن تغییری که عده‌ای انتظار داشتند در محبوبیت اوباما به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی به وجود بیاید، حاصل نشد.

آلن آبراموویچ، کارشناس سیاسی استدلال کرده که تا زمانی که محبوبیت اوباما به 50 درصد بازنگردد کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات که قرار است جانشین او در ریاست جمهوری شود کار سختی در پیروزی خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که محبوبیت 45 درصدی فعلی اوباما احتمالا منجر خواهد شد به اینکه کاندیدای حزب دموکرات سهم 49 درصدی از آرای دو حزب را به دست آورد و بنا بر این شکست بخورد.

انتهای پیام

کد N923073

وبگردی