آفتاب

معاون سازمان بهزیستی:شروع ۵۰ درصد از اختلالات روان پریشی در سنین زیر ۱۴ سال است

معاون سازمان بهزیستی:شروع ۵۰ درصد از اختلالات روان پریشی در سنین زیر ۱۴ سال است

تسنیم نوشت:

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: شروع ۵۰ درصد از اختلالات روان پریشی در سنین زیر ۱۴ سال است.
حبیب‌الله مسعودی‌ فرید در همایش نقش سلامت اجتماعی - روانی دختران در توسعه اجتماعی اظهار کرد: در بحث سلامت فیزیکی دختران با کمبود فضای ورزشی مواجه‌ هستیم که یکی از راهکارهای افزایش ورزش در مدارس است از سوی دیگر با تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از مکان‌های ورزشی این دو نهاد استفاده کنیم.
وی ادامه داد: شروع 50 درصد از اختلالات روان پریشی از سنین زیر 14 سال است و اگر بتوانیم به بحث شروع اختلالات روانی در نوجوانی توجه کنیم به سلامت روانی و اجتماعی افراد در بزرگسالی کمک می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس آمار 10 درصد از معتادان زن هستند، افزود: از میان 15 تا 16 هزار کارتن‌خواب در تهران 5 تا 10 درصد از آنها زن هستند اما باید توجه کنیم که مبتلا شدن به آسیب‌های اجتماعی در زنان و دختران عوارض بیشتری دارد چرا که ممکن است آنها را به سمت استفاده از مواد مخدر و تَن دادن به تن‌فروشی و خشونت سوق دهد.
مسعودی فرید عنوان کرد: بهزیستی طرح‌هایی در حوزه ارتقاء سلامت فیزیکی دارد و ما همچنان بحث آموزش مهارت‌های زندگی را در دستور کار خود داریم اما اشکال این طرح‌ها عدم فراگیری آن به دلیل کمبود اعتبارات است که مشکلاتی را در این زمینه برای ما ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه 95 درصد از دخترانی که در خانه‌های سلامت نگهداری می‌شوند زیر 18 سال هستند، خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان امروز در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است.

۴۲۴۲

کد N922822

وبگردی