آفتاب

انتقاد قادرمرزی از معرفی کشاورزان بدهکار بانکی به نهادهای قضایی

انتقاد قادرمرزی از معرفی کشاورزان بدهکار بانکی به نهادهای قضایی

نماینده مردم قروه در تذکری به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی خواستار پرداخت پول گندم کاران کشاورز شد و از معرفی کشاورزان بدهکار بانکی به نهادهای قضایی انتقاد کرد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد قادرمرزی در پایان جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکر شفاهی با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت سالگرد بازگشت آزادگان خطاب به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: حدود دو ماه از برداشت گندم در کردستان می‌گذرد ولی هنوز پولی به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: امسال دولت بانک کشاورزی را به عنوان متولی پرداخت پول گندم کشاورزان معرفی کرده است که هنوز بانک کشاورزی با گذشت 40 روز پول گندم کشاورزان را پرداخت نکرده است. سوال این است که اگر مردم به همین میزان بدهکار به بانک کشاورزی بودند آیا جریمه‌ای برای آنها اعمال نمی‌شد؟‌قطعا در این شرایط بانک کشاورزی ضمن اعمال جریمه‌ و اخذ سود مردم و کشاورزان را به نهادهای قضایی معرفی می‌کرد.

قادرمرزی با طرح این پرسش که وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی چه حمایتی از کشاورزان می‌کنند، افزود: چرا بانک کشاورزی 40 روز است خود را به کری و لالی زده است ولی از آن طرف در همین مدت بانک کشاورزی بسیاری از کشاورزان بدهکار را به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی‌هایشان به مراجع قضایی معرفی کرده است حال این که این کشاورزان منتظر دریافت پول گندم برای تسویه بدهی‌شان هستند.

نماینده مردم قروه در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد گفت: اداره کل مالیاتی استان کردستان فشار بیش از حدی به مردم و بازاریان اعمال کرده است، با وجودی که طبق اعلام سازمان مالیاتی استان کردستان از لحاظ میزان ریالی و کمیت اخذ مالیات جزو چند استان آخر کشور است ولی باید بدانید که این استان از لحاظ شاخص میانگین درآمد مردم در بین 31 استان کشور رتبه 31 را دارد حتی 35 شهرستان کشور از لحاظ شاخص درآمدی بیشتر از استان کردستان هستند.

وی با بیان این که استان کردستان در مورد ضریب اخذ مالیات و تحقق اهداف سازمان مالیاتی جزء چند استان برتر کشور است، افزود: این ستم و تبعیض در حق مردم و بازاریان استان کردستان به ویژه بازاریان و فعالان اقتصادی شهرستان قروه وارد شده است.

قادرمرزی در تذکر دیگری به وزیر نیرو گفت: بسیاری از روستاهای حوزه انتخابی بنده و حتی شهر سنندج نیز به شدت با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند. در چنین شرایطی مجموع شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو به جای حل مشکل با دیرکاری مشکلات مردم را تشدید کردند.

وی در پایان گفت: علی‌رغم گذشت 5 ماه از سال هنوز یک ریال از اعتبارات عمرانی به استان کردستان اختصاص نیافته است.

انتهای پیام

کد N922797

وبگردی