آفتاب
اجمالی/حجت الاسلام سعیدی در نشست خبری:

جشنواره سلمان فارسی آذرماه در قم برگزار می شود

جشنواره سلمان فارسی آذرماه در قم برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جشنواره سلمان فارسی در سطح نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران آذر ماه و همزمان با هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سعیدی در نشست خبری نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در ساختمان روابط عمومی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: این جشنواره آذرماه و همزمان با هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انگیزه برگزاری این جشنواره گفت: ارتقای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) و معرفی آن، محوریت این پژوهشگاه برای مجموعه نیروهای مسلح و شناسایی ، ترغیب و تشویق پژوهشگران از اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی است.

وی توجه به نقش علوم اسلامی و انسانی در پیشبرد اهداف نظام دینی و نیاز به توجه مناسب به علوم اسلامی و انسانی در حاکمیت دینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: حاکمیت دینی الزاماتی دارد که باید به تدریج مورد توجه قرار گرفته و با تکیه بر ارزش های دینی به جامعه عرضه شود.

وی با تاکید بر خواسته های مقام معظم رهبری درخصوص اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه ها و توجه به حوزه های دیگر دینی اظهار داشت: این مسئله ما را بر آن داشت که تلاش کنیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جامع عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بیش از سه دهه است که فعالیت می کند و در این مدت بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب مطالعاتی و تحقیقاتی عرضه کرده است که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

ادامه دارد...

کد N922683

وبگردی