آفتاب

غول مخابراتی آمریکا، شریک برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی

غول مخابراتی آمریکا، شریک برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی

مدارک تازه افشا شده حاکی از آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی اینترنتی موفقیت‌آمیز خود را به غول مخابراتی این کشور و صمیمی‌ترین شریکش موسوم به «AT&T» مدیون است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس این اسناد مشخص شده که آژانس امنیت ملی آمریکا روابط بسیار صمیمی خود را با بهترین و فعال‌ترین شریکش یعنی غول مخابراتی آمریکا موسوم به «AT&T» مخفی نگه داشته و حتی به نمایندگان خود خاطرنشان کرده تا با کارمندان «AT&T» رفتار بسیار خوبی داشته باشند.

در یکی از این اسناد و مدارک که توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده، آمده است: این یک همکاری است نه یک رابطه قراردادی. این غول مخابراتی دست‌کم از سال 2003 تا 2013 میلادی به آژانس امنیت ملی آمریکا کمک کرده از جمله رفع مشکل جاسوسی از حجم گسترده ترافیک اینترنتی به ویژه ارتباطات خارجی‌ها با خارجی‌ها که از طریق خطوط مخابراتی آمریکا صورت می‌گیرد.

این اسناد و مدارک به روشنی نشان می‌دهد که شرکت «AT&T» به آژانس امنیت ملی آمریکا امکان دسترسی به میلیاردها ایمیل و ارتباطات آنلاین را داده، در شنود مکالمات اینترنتی در مقر سازمان ملل به این آژانس کمک کرده و در هنگامی که از آن کمک جاسوسی خواسته شده هرگز این آژانس را ناامید نکرده است.

براساس یکی از گزارشات بازرس کل آژانس امنیت ملی آمریکا، شرکت‌های «AT&T» و «MCI» در سال 2001 میلادی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر هنگامی که دولت جورج واکر بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برنامه‌های جاسوسی و شنود را ارائه کرد، وارد عمل شدند.

براساس این اسناد تازه افشا شده، شرکت مخابراتی «AT&T» در سال 2011 میلادی برای آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه بیش از 1.1 میلیارد گزارش مربوط به شنود تماس‌های تلفنی داخلی را فراهم می‌کرد.

در همین حال برد برنز، یکی از سخنگویان شرکت «AT&T» گفت: ما به صورت داوطلبانه اطلاعات را برای هیچ‌یک از مقامات تحقیق فراهم نمی‌کنیم مگر آنکه جان فردی در خطر باشد و زمان بسیار حیاتی محسوب شود.

این در حالی است که مشخص نیست آیا این برنامه‌ها در حال حاضر نیز همانند گذشته در جریان هستند یا خیر.

انتهای پیام

کد N922634

وبگردی