آفتاب

هیلاری به اظهارات جب بوش درباره عراق و داعش پاسخ داد

هیلاری به اظهارات جب بوش درباره عراق و داعش پاسخ داد

واحدمرکزی خبر نوشت:

هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه به اظهارات جب بوش که از سیاستهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده بود پاسخ داد.
جب بوش جمهوری خواه گفته بود سیاستهای اوباما در خصوص عراق ناآرامی به وجود آورد که ظهور گروه تکفیری صهیونیستی داعش را به دنبال داشت.
کلینتون که در دولت اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا و برادر جب را مسبب این مشکل دانست که دستور حمله آمریکا به عراق را در سال 2003 داد و همچنین توافقنامه ویژه خروج نیروهای آمریکایی را امضا کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دی موین (ایالت آیووا) ، کلینتون در سفر خود به ایالت آیووا در چارچوب تبلیغات انتخاباتی خود در نشستی خبری گفت :« جب بوش از روشی بسیار عجیب برای دفاع از اقدامات برادرش در عراق استفاده می کند اما اگر می خواهد چنین کاری انجام دهد باید آن را به طور کامل بیان کند. تصویری کاملی که در این خصوص وجود دارد این است که همانگونه که می دانید جرج دبلیو بوش توافقی را با دولت (نوری) المالکی در عراق امضا کرد که پایان سال 2011 را زمان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مشخص کرده بود.»
جب بوش که از رقبای سرشناس کسب نامزدی حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است می گوید اوباما و همچنین کلینتون با خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 ، فرصت حفظ نیروهای فوق العاده را در عراق که حدود 10 هزار نظامی را شامل می شود از دست دادند.

4949

کد N922200

وبگردی