آفتاب
خالد مشعل:

برنامه اصلی حماس مقاومت و آزادی فلسطین است

برنامه اصلی حماس مقاومت و آزادی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت برنامه اصلی حماس مقاومت در برابر اشغالگری و آزادسازی اراضی فلسطینی، بازپس گیری قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد مشعل در گفتگو با برنامه «بدون مرز» شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: جنبش حماس یک جنبش مقاومت است و بیشتر کشورهای اسلامی چنین نگاهی به حماس دارند . وی افزود: برنامه اصلی حماس این است که در برابر اشغالگری مقاومت و اراضی فلسطینی را آزاد کند و قدس و مقدسات را بازپس گیرد، حقوق ملی فلسطین را محقق کند و به ملت فلسطین خدمت کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به این که دوره جدیدی در روابط این جنبش با عربستان سعودی آغاز شده است، گفت: حماس در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی کند.
وی با بیان این که سفر اخیرش به عربستان سعودی نیز مسئله جدیدی نیست و حماس بیش از دو دهه است که با این کشور رابطه دارد تا کید کرد: ما باب رابطه و تعامل با کشورهای عربی را نمی بندیم.

به گفته مشعل حماس نمی تواند با هیچ کشور عربی برای ورود به درگیری های حاشیه ای به تفاهم برسد. وی در خصوص دستاوردهای سفرش به ریاض گفت: نمی توانم به جزئیات این سفر اشاره کنم ولی می توانم بگویم که آغازی در ساختار روابط دو طرف ایجاد شده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص مناسبات حماس با روسیه یادآور شد: بخشی از راهبرد،حماس گشایش منطقه ای و بین المللی این جنبش بوده و روسیه نیز کشوری بزرگ و مهم است و ما می خواهیم این کشور نقش های مثبتی داشته باشد. روس ها در مسائل آشتی ملی و نوار غزه نقش هایی ایفا کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی و رد ادعاهای این رژیم در مورد افراط گرایی در بین گروه های مقاومت گفت: به دلیل آنکه حماس به عنوان ستون فقرات مقاومت در فلسطین است و به همراه دیگر نیروهای مقاومت فلسطین از یک گفتمان میانه روی پیروی می کند هیچ فکر افراطی در فلسطین شکل نمی گیرد. مشعل تاکید کرد: تا زمانی که اشغالگری اسرائیل وجود دارد ما به مقاومت خود ادامه می دهیم.

 

کد N922126

وبگردی