آفتاب
با هدف تشکیل دولت ائتلافی؛

حزب حرکت ملی گرای ترکیه وارد مذاکره با حزب حاکم می شود

حزب حرکت ملی گرای ترکیه وارد مذاکره با حزب حاکم می شود

حزب حرکت ملی گرای ترکیه به رهبری این حزب اجازه ورود به مذاکره با حزب حاکم برای تشکیل دولت ائتلافی را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت دیلی، حزب حرکت ملی گرای ترکیه امروز به رئیس این حزب مجوز شرکت در مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب حاکم عدالت و توسعه را داد.

بنا بر این گزارش، «دولت باهچه لی» رهبر این حزب قرار است پس فردا ۱۷ آکوست با احمد داوود اوغلو نخست وزیر و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه که از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مامور تشکیل دولت شده است دیدار و گفتگو کند.

دعوت از حزب حرکت ملی برای مذاکره از سوی احمد داوود اوغلو بعد از آن صورت گرفت که روز ۱۳ آگوست مذاکرات وی با حزب جمهوری خلق برای تشکیل دولت ائتلافی با شکست مواجه شد.

احمد داوود اوغلو برای تشکیل دولت ائتلافی تنها یک هفته دیگر فرصت دارد و در صورت عدم توافق با احزاب دیگر در این خصوص دور جدید انتخابات عمومی در این کشور برگزار خواهد شد.

حزب جمهوری خلق و بسیاری از منقدین، رجب طیب اردوغان را به کار شکنی برای ایجاد دولت ائتلافی با هدف کشاندن کشور به برگزاری انتخاباتی دیگر در فضای امنیتی ایجاد شده در هفته های اخیر متهم می کنند و معتقدند در این فضا اردوغان امیدوار است با کنار گذاشتن احزاب نزدیک به کردها که عامل شکست وی در انتخابات دور قبلی بودند بار دیگر بتواند پیروز انتخابات باشد تا از این طریق بتواند به آرزوی خود برای تغییر نظام پارلمانی به ریاست جمهوری دست یابد.

کد N922044

وبگردی