آفتاب
«باراک اوباما» اذعان کرد:

قتل سیاهان این احساس را به وجود آورد که قانون برای همه یکسان نیست

قتل سیاهان این احساس را به وجود آورد که قانون برای همه یکسان نیست

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی هفتگی خود گفت که به دنبال قتل سیاه پوستان غیر مسلح در این کشور، این احساس به وجود آمد که قانون برای همه یکسان و برابر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنرانی هفتگی خود گفت که باید اعتماد میان جامعه و پلیس بهبود یابد.

اوباما درباره اقدامات پلیس که به دنبال قتل «مایکل برون» ۱۸ ساله سیاه پوست در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری» این کشور توسط پلیس سفیدپوست در ۹ آگوست سال ۲۰۱۴ رخ داد گفت: مرگ این نوجوان به همراه اتفاقاتی که در «کلیولند»، «بالتیمور»، «سینسیناتی» و نقاط دیگر رخ داد اعتراضاتی را در سراسر کشور برپا نمود.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ما شاهد ناامیدی در بسیاری از جوامع سیاه پوستان بودیم و نیز این احساس به وجود آمد که قانون برای همه یکسان و برابر نیست.

رئیس جمهور آمریکا در این باره افزود: قتل سیاه پوستان غیرمسلح در چندین شهر دیگر آمریکا باعث شد تا جنبشی موسوم به «زندگی سیاهان نیز اهمیت دارد» ایجاد شده و بر روابط دراز مدت مشکل دار میان پلیس و ساکنان اقلیت ها در بسیاری از شهر های این کشور صحه بگذارد.

کد N922041

وبگردی