آفتاب

"ارتش ملی لیبی" کنترل داعش بر مناطقی در بنغازی را تکذیب کرد

"ارتش ملی لیبی" کنترل داعش بر مناطقی در بنغازی را تکذیب کرد

سخنگوی "ارتش ملی لیبی" امروز (شنبه) کنترل داعش بر چندین منطقه در شهر بنغازی در شرق این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمد حجازی، سخنگوی "ارتش ملی لیبی" در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی لیبی حملات خود به مواضع ذخیره سلاح و تجهیزات داعشی‌ها را تشدید کرده‌اند و نیروهاح مسلح نیز پیشروی‌هایی در منطقه اللیثی در بنغازی داشتند.

وی درخصوص اوضاع در سرت نیز گفت: نیروی هوایی لیبی چندین حمله به مناطق مختلف در سرت داشتند و در این حملات مواضع داعشی‌ها مستقیما هدف قرار گرفت. ما اتاق‌های عملیات محرمانه‌ای در داخل شهر سرت داریم که اطلاعاتی را که نیاز داریم، در اختیار ما قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش پس از جدا کردن سر 12 تن از بدنشان در شهر سرت، بدن آنها را تکه تکه کرد.

منابع در شهر سرت عنوان داشتند که تمامی این افراد به دست داعشی‌ها در جریان درگیری‌ها در سرت کشته شدند و بیشتر آنها از گروه سلفی بودند و هدف از این اقدام نیز ایجاد هول و وحشت در دل مردم است تا کسی در مقابل این گروه نایستد.

از سوی دیگر، سرتیپ محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر اخبار منتشر شده در پایگاه‌های اجتماعی مبنی بر حملات جنگنده‌های مصری به پایگاه‌های داعش در شهر ساحلی سرت در شمال لیبی را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد: این اخبار کاملا به دور از واقعیت بوده و صرفا یک شایعه است. مصر هرگونه عملیات نظامی خود را از طریق کانال‌های رسمی و دستگاه‌های نظامی مسئول اعلام می‌کند.

انتهای پیام

کد N921991

وبگردی