آفتاب

وکیل محمد مرسی از درخواست تجدید نظر در احکام او خبر داد

وکیل محمد مرسی از درخواست تجدید نظر در احکام او خبر داد

یکی از وکلای تسخیری محمد مرسی اعلام کرد،‌ وکلای مدافعی که از طرف دادگاه برای این رئیس جمهور مخلوع مصر تعیین شده‌اند، امروز(شنبه) نزد عالی ترین دادگاه این کشور اقدام به طرح درخواست تجدیدنظر در احکام اعدام و حبس ابد وی که در ماه ژوئن صادر شدند، کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه کیفری قاهره در ماه ژوئن محمد مرسی را به اتهام دست داشتن در فرار گسترده زندانیان و خشونت علیه پلیس در جریان قیام های سال 2011 علیه حکومت حسنی مبارک، به اعدام و همچنین در ارتباط با واگذاری اسرار دولتی به قطر به حبس ابد محکوم کرد. این دادگاه همچنین مجازات‌های شدید دیگری نیز علیه رهبران اخوان المسلمین مصر صادر کرد.

در جریان این احکام، محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و چهار تن دیگر از رهبران این گروه نیز مجازات اعدام دریافت کردند و بیش از 90 تن دیگر شامل یوسف القرضاوی روحانی مشهور مصری نیز به طور غیابی به اعدام محکوم شدند.

دولت مصر اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی اعلام و آن را متهم به دامن زدن به خشونتها از زمان خلع شدن محمد مرسی از ریاست جمهوری کرده است. اما این گروه گفته است که به ایجاد تغییر سیاسی از طریق راه های صلح آمیز متعهد است.

مرسی وکیل مدافعی برای خودش در دادگاه تعیین نکرده و از پذیرفتن مشروعیت دادگاه خودداری کرده و مدعی شده که همچنان رئیس جمهور مشروع مصر است.

دولت مصر نیز گفته که قوه قضائیه این کشور مستقل است و هرگز در کار آن مداخله نمی کند.

عبدالمنعم عبدالمقصود، وکیل تسخیری مرسی گفت: ما در خواست تجدید نظر در احکام همه زندانیان محکوم شده از جمله محمد مرسی را نزد دادگاه تجدید نظر مطرح کردیم.

انتهای پیام

کد N921971

وبگردی