آفتاب

کره شمالی:‌ پیونگ یانگ تنها به دنبال تسلیحات هسته‌ای دفاعی است

کره شمالی:‌ پیونگ یانگ تنها به دنبال تسلیحات هسته‌ای دفاعی است

نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را که ماهیت دفاعی دارد تا زمانی که از سوی آمریکا تهدید شود، ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سوسه پیونگ، نماینده کره شمالی در مقر سازمان ملل در ژنو سویس در گفت‌وگو با رویترز ضمن اشاره به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در آب‌های شبه جزیره کره اظهار کرد: رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی تنها باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره و منطقه خواهد شد.

او ادامه داد: آمریکا باید رفتار و سیاست خصمانه خود را نسبت به ما تغییر دهد در غیر این صورت ما به توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد.

پیونگ در این باره تصریح کرد: این موضوع در مورد ایجاد تعادل در مقابله با آمریکا است و اقدامات ما در واقع عکس‌العملی به اقدامات آمریکا است.

وی گفت:‌ اگر آمریکا بخواهد وارد جنگ دیگری شود ما حاضریم که هر گونه اقدامی را انجام دهیم.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش هسته‌ای را انجام داده است که آخرین آن در سال 2013 بود و اکنون خود را یک قدرت هسته‌ای خطاب می‌کند.

پیونگ یانگ پس از دستیابی ایران و کشورهای 1+5‌ به یک توافق هسته‌ای تاکید کرده است که به مذاکره با آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای خود مثل ایران، علاقه‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N921931

وبگردی