آفتاب

پیام تبریک نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز استقلال هند

پیام تبریک نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز استقلال هند

نخست وزیر پاکستان امروز ضمن تبریک ۶۹مین سالگرد استقلال کشور هند، خواستار گسترش روابط میان دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان امروز در پیامی با تبریک ۶۹مین سالگرد روز استقلال هند، بهبود روابط پاکستان و هند را به نفع هر دو کشور قلمداد نمود.

در پیام شریف خطاب به «نارندرا مودی» همتای هندی وی آمده است: می خواهم باز هم تأکید کنم که ارتقاء روابط خوب، دوستانه و توسعه همکاری ها میان دو کشور پاکستان و هند به نفع ما بوده و برای صلح و تأمین امنیت در منطقه جنوب آسیا ضروری و مهم به شمار می آید.

در ادامه این پیام آمده است: ما در پاکستان از صمیم قلب امیدواریم تا تمامی مسائل دو جانبه از طریق گفتگوهای جامع و پایدار حل و فصل شده و عصر جدیدی از اعتماد و همکاری میان دو کشور ایجاد گردد.

این اظهارات در حالی بیان می شوند که در هفته های اخیر درگیری هایی در کشمیر گزارش شده بود. هند و پاکستان بر سر حاکمیت کشمیر ادعای ارضی دارند و حدود ۶۰ سال است که این منطقه مورد منازعه بوده است.

تا پیش از سال ۱۹۴۷ یعنی زمان خروج بریتانیا از شبه قاره، هند و پاکستان یک کشور را تشکیل می‌دادند اما از آن سال به بعد هند به دو بخش تقسیم شد. از آن زمان تا کنون یعنی پس از حدود بیش از نیم قرن این دو به صورت دشمنان اصلی یکدیگر در آمده‌اند و تا به حال، سه بار وارد جنگ با یکدیگر شده‌اند و بارها تا نزدیکی یک درگیری تمام عیار پیش رفته‌اند، اما علی رغم تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته تنش بین دو کشور همچنین با افت و خیزهای فراوان ادامه دارد.

کد N921880

وبگردی