آفتاب

نکو: عملکرد طیب نیا اقتصاد آشفته دولت احمدی نژادرا کنترل کرد/ مولفه های لازم برای استیضاح وجود ندارد

نکو: عملکرد طیب نیا اقتصاد آشفته دولت احمدی نژادرا کنترل کرد/ مولفه های لازم برای استیضاح وجود ندارد

ایرنا نوشت:

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:طیب نیا علاوه بر سامان دهی به وضعیت اقتصادی آشفته ای که در دولت قبل به وجود آمده بود بسیاری مسائل دیگر همچون نحوه اجرای فازهای قانون هدفمندی یارانه ها و تورم و رشد اقتصادی را تحت کنترل قرار داد و انتظار می رود تا از عملکرد وی قدردانی شود.

ابراهیم نکو اظهارکرد: هنگامی استیضاح منطقی و طبیعی به نظر می رسد که براساس واقعیت ها و ناتوانایی ها صورت گیرد. حال آنکه نمایندگان مجلس خود از هر فرد دیگری آگاه تر هستند که شرایطی که وزیر اقتصاد روی کار آمد چگونه بود و با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور بیش از این نمی توانست عمل کند. حال جای سوال دارد که چرا نمایندگان مجلس با توجه به این موارد و در شرایط حصول توافق هسته ای دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی اظهار داشت: بنده معتقدم که این یک اقدام استراتژیک نابخشودنی برای مجلس خواهد بود که در شرایط این چنینی یکی از بهترین وزرای دولت یازدهم بی رحمانه مورد استیضاح قرار بگیرد هرچند که باید به این نکته توجه داشت که استیضاح، حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم است، اما نبایستی به هر قیمتی و به مقاصد سیاسی انجام بگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر بنده نمایندگان مجلس قصد دارند با ایجاد یک مانع داخلی در کشور، دولت را درگیر بررسی این موضوع کنند تا از سایر حوزه ها و موفقیت های دیگر باز بماند. از سوی دیگر با این اقدام در صدد هستند تا موقعیت مناسبی را در جامعه با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی به دست آوردند.

نکو با اشاره به نظر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عملکرد وزیر اقتصاد، تصریح کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی اعتقادی بر ناکارآمدی وزیر اقتصاد و تیم آن ندارند. اتفاقاً هنگامی که در کمیسیون عملکرد وزیر در مجموعه های آن مورد بررسی قرار می گیرد به طور عینی موفقیت هایی مشاهده می شود. منطقی به نظر نمی رسد که با برکناری یک وزیر توانمند به مقاصد خود دست یابیم و این امر بی انصافی است. آن هم در شرایطی که با دستیابی به توافق هسته ای زمینه های لازم برای شکوفایی اقتصادی فراهم شده و دولت و کابینه اقتصادی آن در صدد اجرای برنامه هایی برای رسیدن به این اهداف هستند.

وی افزود: کارت های زردی که از سوی نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد داده شده غیرمنصفانه بود اما به هر حال اتفاقی پیش آمده که نباید رخ می داد و مردم نیز حق دارند تا در خصوص عملکرد وزرا سوال مطرح کنند.

به هر حال اعضای کمیسیون موافق استیضاح وزیر اقتصاد نیستند. ضمن اینکه مولفه های لازم و کافی و نیز عوامل متعدد برای انجام این امر وجود ندارد. امیدواریم که نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر منصرف شوند و عملکرد خود را نیز در این شرایط در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نمایندگان مجلس وظایف مهمتری دارند و می بایست زمان شناسی کنند. چرا که در حال حاضر در صورتی که وزیر از سمت خود عزل شود، انتخاب وزیر جدید چند ماه به طول می انجامد و در این شرایط نمایندگان نیز بر انتخابات مجلس متمرکز می شوند. از این رو بهتر به نظر می رسد تا به جای حاشیه سازی و ژست سازی های سیاسی به گفتن واقعیت ها به مردم در مجلس بپردازیم و بیان کنیم که در شرایط فعلی وزیر اقتصاد نمی توانست بهتر از این عمل کند البته در این بین توجه به این نکته حائز اهمیت است که به عملکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی ایرادات و اشکالاتی نیز هست، اما به گونه ای نیست که به استیضاح آن منجر شود.
علاوه بر این، فراموش نکنیم که طیب نیا بیشترین رأی اعتماد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت کرد. حال چه اتفاقی رخ داده که اعتقاد آنها بر توانمندی این فرد از بین رفته است؟ به نظر می رسد این امر تناقض و اختلاف در آراء نمایندگان مجلس می باشد.
نماینده مردم شهرستان بهارستان و رباط کریم در مجلس با بیان آنکه انتظار داشتیم تا نمایندگان مجلس و دولت از وزیر اقتصاد به دلیل عملکرد مناسب آن تجلیل و قدردانی به عمل آورند، در این خصوص گفت: طیب نیا علاوه بر سامان دهی به وضعیت اقتصادی آشفته ای که در دولت قبلی به وجود آمده بود بسیاری مسائل دیگر همچون نحوه اجرای فازهای قانون هدفمندی یارانه ها و تورم و رشد اقتصادی را تحت کنترل قرار داد و انتظار می رود تا از عملکرد ایشان قدردانی شود.
نکو با اشاره به عملکرد وزیر اقتصاد در حوزه بازار سرمایه، تصریح کرد: بررسی این موضوع تابع علل و عوامل متعددی است و اینکه آشفتگی و اوضاع نابسامان بازار سرمایه طی ماه های اخیر را متأثر از عملکرد دولت فعلی بدانیم صحیح به نظر نمی رسد چرا که از تصمیمات ناشیانه و غیرمنطقی دولت قبلی می شد افت قیمت ها و آشفتگی بازار سرمایه را در شرایط فعلی پیش بینی کرد. به هر حال در حال حاضر بازار سرمایه سمت و سوی خود را پیدا کرده و در آینده شفافیت و رونق بیشتر در این بازار ایجاد خواهد شد.

29220

کد N921853

وبگردی